Succesvolle Kickstarter-campagne – weet je hoe je deze moet starten? Wil je je eigen bedrijf beginnen, maar heb je niet de middelen? Momenteel gebruiken de meeste ondernemers, die niet over eigen geld beschikken, fondsen die zijn verzameld uit de online gemeenschap, en de gemeenschap biedt hen fondsen aan wanneer het idee voor het product goed is. Het lijkt te mooi om waar te zijn, maar de werking van het Amerikaanse portaal Kickstarter is zo gevormd – ondernemers kunnen fondsen verzamelen om nieuwe producten te creëren. Er zijn veel manieren om een succesvolle crowdfundingcampagne op deze website te creëren en uit te voeren. Lees het artikel en ontdek hoe je je droombedrijf kunt lanceren met de hulp van een Kickstarter-verzamelcampagne.

Kickstarter-campagne – inhoudsopgave:

  1. Kickstarter-campagne – jouw project
  2. Hoe start je jouw Kickstarter-campagne?
  3. Hoe maak je jouw Kickstarter-campagne succesvol?
  4. Samenvatting

Kickstarter-campagne – jouw project

Creëer het idee dat het waard is om gekocht te worden

De eerste en belangrijkste stap in het creëren van een bedrijf is je sterke geloof in het succes van het hele project. Het is duidelijk dat je in jezelf moet geloven, maar velen vergeten dat vaak. Voordat je je project start, zorg ervoor dat je idee de kans heeft om volgers aan te trekken, die zich net zo aan het project zullen verbinden als jij. Probeer een overtuigende reden te bedenken voor anderen om je te helpen met je onderneming. Jij bent de persoon die hen moet overtuigen.

Vertel je eigen verhaal

Veel ondernemers hebben al de kracht van storytelling ontdekt. Dit is de reden waarom je zou moeten overwegen om de storytelling-techniek te gebruiken in je Kickstarter-campagne. Als het emotioneel en interessant blijkt te zijn, kunnen internetgebruikers besluiten dat ze zich bij jou willen aansluiten en deel willen uitmaken van iets beters en groters dan henzelf.

Maak een professionele promotiefilm van je project

De beste campagnes, die goed worden ontvangen door de Kickstarter-gemeenschap, hebben meestal een vertegenwoordiger die niet bang is om zijn eigen gezicht te tonen. Neem de tijd om na te denken over je promotiefilm, waarin je jezelf, de fasen van je project en de toekomst presenteert. Een goede film – dat is de helft van de strijd van elke crowdfundingcampagne. Dus iedereen die je film ziet, is geïntrigeerd door je project en bereid om het financieel te ondersteunen.

Kies een crowdfundingmodel dat geschikt is voor jouw idee

Als je een nieuw technologisch bedrijf start, zul je je fondsen niet verzamelen met crowdfundingplatforms die gebaseerd zijn op donaties. In zo’n scenario is het beter om het equity crowdfunding-model of het rewards-based crowdfundingmodel te kiezen.

Wees transparant in elke fase van je campagne

Wees eerlijk tegen je potentiële investeerders bij het beschrijven van het doel van je inzameling. Niemand houdt ervan om bedrogen te worden – elk type oplichterij dat tijdens een crowdfundingcampagne wordt gebruikt, kan je een slechte reputatie en verlies van steun opleveren.

Kickstarter-campagne

Hoe start je jouw Kickstarter-campagne?

  1. Kies de categorie en subcategorie van je nieuwe campagne. Hier heb je de keuze uit 15 verschillende hoofdcategorieën met de subcategorieën die verschijnen na je initiële keuze. De subcategorieën specificeren je selectie.
  2. Kickstarter biedt de selectie van subcategorieën om je exacte specificatie van je campagnevariant mogelijk te maken.
  3. In de volgende stap moet je je localisatie kiezen uit de lijst van 26 landen.
  4. Vervolgens zal het systeem je vragen om in te loggen op een bestaand account of om je aan te melden en een nieuw account aan te maken.
  5. Daarna moet je het formulier in je accountpaneel invullen, waar je alle gegevens met betrekking tot je campagne moet verstrekken (naam van het project, afbeeldingen, video’s, beschrijvingen, financiële doelen, beloningen, betaalmethoden, verzendkosten, risico’s en uitdagingen, samenwerkingspartners, bankgegevens)
  6. Na het indienen van je project bij Kickstarter kun je verwachten dat het wordt beoordeeld en gecontroleerd volgens de richtlijnen van Kickstarter. Volgens de voorwaarden op de website moet de campagne:
    • creatief zijn en gericht zijn op het produceren van een product dat met andere gebruikers kan worden gedeeld
    • worden beschreven en gepresenteerd met eerlijkheid en transparantie
    • projecten presenteren die geen fondsen kunnen inzamelen voor goede doelen of aandelen aanbieden
    • geen verboden items of activiteiten mogen omvatten (illegale activiteiten, mensen bedriegen, objecten aanbieden die op Kickstarter verboden zijn, intimidatie, spam verzenden, virussen verzenden, kwaadaardige software verzenden, misbruik van persoonlijke gegevens van platformgebruikers)

Hoe maak je jouw Kickstarter-campagne succesvol?

Marketing

Begin met een zeer goed marketingplan voor je campagne. Gebruik alle beschikbare tools die door Kickstarter worden aangeboden of huur marketingspecialisten in die je kunnen helpen met deze taak.

Contact

Vergeet niet dat regelmatig contact met je investeerders de band en het gevoel van verbondenheid versterkt. Probeer regelmatig informatie over je project te publiceren – stuur frequente updates naar je backers. Gebruik de Live-functionaliteit in Kickstarter die je de mogelijkheid biedt om een live show te geven.

Beloningen

Het crowdfundingtype dat door Kickstarter wordt aangeboden, is gebaseerd op beloningen, daarom biedt het platform 50 verschillende tools om beloningen voor je backers te creëren. Ongetwijfeld vergroten deze functionaliteiten de interesse en betrokkenheid van potentiële backers. Beloon al je supporters van je idee met unieke items die verband houden met je project.

Deadlines

Stel de uitvoeringstijd voor elke fase van je project in. Dit maakt het hele project transparanter, terwijl de ondersteunende individuen weten waar ze staan. Laat ze zien dat je een persoon bent die zijn eigen creatie serieus neemt.

Professionaliteit

Blijf op de hoogte en geef frequente updates. Laat je gebruikers weten over de ontwikkeling van je project en informeer hen over de verwachte beloningen. Laat zien dat je je campagne serieus neemt.

Kickstarter-campagne

Samenvatting

Al deze activiteiten zullen resulteren in het succes van elke campagne, zolang het idee goed doordacht is en de steun van anderen waard is. De sleutel tot het succes van zelfs veeleisende projecten is de combinatie van een goed, creatief plan en goed georganiseerde fondsenwerving. Kickstarter wordt niet zonder reden geprezen als het meest populaire platform ter wereld. Als je echt in je project gelooft, blijf dan open, wees betrokken en deel je passie met anderen – wie weet, je enthousiasme kan aanstekelijk zijn.

Bekijk de 5 meest populaire soorten crowdfunding

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →