Een goed geschreven businessplan moet een product- of dienstbeschrijving bevatten. Deze sectie moet uw product en de verschillende aspecten ervan op een uitgebreide manier tonen. Wat moet een productbeschrijving bevatten? Lees ons artikel en ontdek het!
Een businessplan bestaat uit verschillende delen die samen een integraal onderdeel vormen van uw zakelijke onderneming. Na het schrijven van een executive summary en bedrijfsbeschrijving, is het tijd om een product- of dienstbeschrijving te schrijven.
Hier moet je een product of dienst zo aantrekkelijk mogelijk beschrijven. Concentreer je niet op technische details. Zo’n sectie moet niet te lang zijn, vol trendy jargon uit de industrie. Gebruik in plaats daarvan eenvoudige en duidelijke woorden. Focus op het product of de dienst en het op de markt brengen ervan.
Je kunt ook verschillende patenten, auteursrechten, handelsmerken vermelden die aan het product zijn verbonden. Dit is de plek waar je moet uitleggen hoe jouw product zich onderscheidt op de markt en welk probleem het oplost.
Wat moet een productbeschrijving bevatten? Natuurlijk, belangrijke informatie over hen. Maar wat betekent dit? Zeker, het uitgangspunt is een beschrijving van het product of de dienst die door jouw startup zal worden aangeboden. Beschrijf wat jouw product is, hoe het werkt en hoeveel het zou moeten kosten. Je moet ook de alternatieven die door je concurrenten worden aangeboden in een paar woorden vergelijken.
Het zal ook nuttig zijn om informatie op te nemen over de reclame- en marketingmaterialen die een rol zullen spelen in de verkoopstrategie, evenals informatie over het gebruik van het internet en sociale media voor dit doel. Het zal ook nuttig zijn om te informeren hoe bestellingen van klanten zullen worden verwerkt.
En vergeet niet de tools en oplossingen te beschrijven die je in staat stellen om het product of de dienst te lanceren. Het is ook de moeite waard om juridische kwesties te vermelden, hoe je auteursrechten kunt beveiligen, enz. Ten slotte kun je de producten of diensten vermelden die je van plan bent in de toekomst te implementeren.
Je moet je goed voorbereiden om een product- of dienstbeschrijving te schrijven. Het moet logische informatie bevatten die de belangrijkste kwesties met betrekking tot jouw product aanpakt. Maar om zo’n stuk businessplan te schrijven, moet je van tevoren enkele belangrijke vragen beantwoorden:
Voordat je een product- of dienstbeschrijving voorbereidt, is het het beste om een kort plan te schrijven van wat in deze sectie zal worden geplaatst. Zo’n tekst moet de volgende elementen bevatten:
Een businessplan vereist een effectieve product- of dienstbeschrijving. Allereerst moet de productbeschrijving de lezer boeien, en het mag hen niet onverschillig laten. Hier moet je de belangrijkste informatie over het product benadrukken. Je moet ervoor zorgen dat de voorbereide beschrijving duidelijk en begrijpelijk is.
Je moet de vraag naar het product aantonen, dat wil zeggen, de lezer bewust maken van waarom de consument ervoor zal kiezen. Vergeet niet de unieke kenmerken en voordelen van het product te benadrukken.
Een goed voorbereide product- of dienstbeschrijving in een businessplan is cruciaal. Het moet intrigeren, de lezer interesseren en de uniciteit van het product tonen. Als het zijn werk doet, zullen de kansen op financiering en de ontwikkeling van jouw startup toenemen.
We hebben net de vraag beantwoord: Wat moet een productbeschrijving bevatten? Andere bronnen: Hoe een startup te promoten?
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…