Wat is nieuw bij Canva? 2 geweldige functies die je moet kennen

Gebruik jij of jouw teamleden Canva dagelijks? Tenzij je iemand in je team hebt die ervaren is met Photoshop of Illustrator en het nodige grafische gevoel heeft, is het antwoord waarschijnlijk ja. Dit is niet verrassend – het Australische bedrijf wist precies welke functionaliteit het gebruikers moest bieden (qua sjablonen, grafische elementen, enz.). Dit is echter niet de enige functie die ervoor zorgt dat Canva wereldwijd gretig wordt gebruikt. Wat belangrijk is, is dat de tool voortdurend wordt verrijkt met nieuwe functies om een groeiend publiek te bereiken. Met de introductie van recente innovaties heeft het bedrijf geprobeerd in te spelen op de behoeften van gedistribueerde werknemers die aan hetzelfde project werken. Welke oplossingen zijn er geïmplementeerd?

Wat is nieuw met Canva? – inhoudsopgave:

  1. Canva voor Teams
  2. Canva Whiteboards
  3. Samenvatting

Canva voor Teams

Om samen aan projecten te werken, is het niet genoeg om een specifiek grafisch bestand met individuele teamleden te delen om naar opmerkingen en suggesties voor verbeteringen te luisteren – zo’n oplossing binnen Canva Free of Pro werkt alleen goed onder onafhankelijke grafische ontwerpers die af en toe een nieuwe creatie nodig hebben.

Voor projectteams van twee tot soms wel duizend mensen is extra functionaliteit nodig om samenwerking te vergemakkelijken – en dat is wat de Canva voor Teams-versie, die in september werd geïntroduceerd, biedt. Voortaan kunnen teams samenwerken om visueel aantrekkelijke content te creëren, hun merken op te bouwen en te schalen, en hun doelgroepen te betrekken. Bovendien maakt het niet uit waar ze zich bevinden.

De makers van dit populaire online grafische programma benadrukken dat het nieuwe pakket iedereen ten goede kan komen, ongeacht de sector en grootte – zowel individuele teams (HR, marketing, verkoop) in kleinere bedrijven als multinationale ondernemingen die de nadruk leggen op consistente visuele communicatie. Voor teams die hun merken willen ontwikkelen, stelt Canva hen in staat om zogenaamde “merksets” te creëren, die specifieke sjablonen, lettertypen en logo’s opslaan.

Canva voor Teams biedt teams:

  • toegang tot ontgrendelde miljoenen exclusieve graphics, sjablonen en lettertypen zonder extra kosten om het proces van het creëren van berichten en grafische elementen te versnellen (kleinere teams van tot een paar mensen),
  • team- en merkbeheer tools (middelgrote en grote teams),
  • Canva visuele communicatietools (alle teams),
  • contentcreatietools, inclusief vooral een planner (alle teams),
  • brainstormtools (alle teams).

Wanneer je besluit om je te abonneren op Canva voor Teams, kun je kiezen uit verschillende beschikbare plannen, waarbij je de functionaliteiten aanpast aan jouw behoeften en de grootte van je teams. Door dit te doen, geef je je teams toegang tot talrijke mappen met verschillende soorten grafisch materiaal die werknemers naar wens kunnen gebruiken, zonder bang te zijn dat ze de visuele identiteit van jouw merk schenden.

Canva Whiteboards

Canva voor Teams is niet de enige oplossing die recentelijk is geïntroduceerd. Speciale Whiteboards moeten ook worden genoemd, die niet bedoeld zijn voor het creëren van graphics en andere projecten, maar teamleden ruimte bieden voor opmerkingen tijdens brainstormsessies. Canva Whiteboards zijn gratis beschikbaar binnen de bestaande editor en kunnen in real-time door alle geïnteresseerde gebruikers worden gebruikt (bijv. tijdens teamgesprekken, waardoor iedereen zijn mening kan uiten of kan reageren op een idee van een andere persoon dat op het bord is geschreven).

Canva Whiteboards functie – gecombineerd met een timer om de tijd die aan een specifieke taak wordt besteed te beperken, constante toegang tot een bibliotheek van aanpasbare whiteboard-sjablonen – biedt de perfecte omgeving voor brainstormsessies in elk team: HR, marketing, verkoop of ontwerp. Als je inzet op de betrokkenheid van alle teamleden in je dagelijkse werk, aarzel dan niet om deze oplossing uit te proberen.

Samenvatting

Tegenwoordig werken steeds meer teams – ongeacht de sector en bedrijfsgrootte – op een hybride manier of op afstand. Hoewel dit zeker tal van voordelen heeft, kan niet worden ontkend dat het in sommige situaties de dagelijkse communicatie en samenwerking aanzienlijk belemmert.

Het is om deze redenen dat er voortdurend nieuwe oplossingen worden ontwikkeld om het werk in gedistribueerde teams te stroomlijnen, en Canva als de dominante speler op de markt van grafische ontwerptools voor amateurs blijft niet achter. Denk erover na – misschien zijn Canva Whiteboards de oplossing die voor jouw team werkt tijdens brainstormsessies, en zorgt Canva voor Teams ervoor dat de brandingmaterialen van jouw bedrijf altijd coherent zijn.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Klaudia Kowalczyk

Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.

View all posts →

Klaudia Kowalczyk

Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.

Share
Published by
Klaudia Kowalczyk

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago