Categories: BlogThuiswerken

Tips voor het beheer van remote werk voor marketingbureaus

De coronapandemie heeft de werking van veel bedrijven verstoord. Thuiswerken was in die dagen de enige oplossing voor sommige bedrijven. Voor veel werknemers lijkt het werken op afstand een betere optie te zijn – het is handig, comfortabel en efficiënt. Marketingbureaus behoren tot de vele bedrijven die de voordelen van mobiel werk kunnen benutten en de meeste van hun opdrachten kunnen voltooien.

Tips voor marketingbureaus – inhoudsopgave:

  1. Het marketingbureau
  2. Definitie van thuiswerken
  3. Thuiswerken voor bureaus, is het mogelijk?
  4. Tips voor het beheer van thuiswerken voor marketingbureaus
  5. Bekijk onze projectmanagementsoftware voor marketingbureaus

Het marketingbureau

Vandaag de dag, wanneer je naar een baan zoekt, kun je zowel de manier als de hoeveelheid tijd die je werkt kiezen. Er is fulltime, ¾ tijd, parttime, een uur per week, of zelfs seizoensgebonden op commissie. Verschillende van de 40 u/week- 9-5 week schema’s hebben zich even succesvol bewezen. Ook vanuit het perspectief van de werkgever heeft het internet tijdperk een verscheidenheid aan werkmodi voortgebracht.

De keuze varieert van stationair werk tot thuiswerk met hybriden “in het midden”. Maar welke modus past het beste in het geval van een marketingbureau? Als het niet op kantoor is, hoe en wanneer moet het zijn belangrijkste taken uitvoeren? Deze omvatten het bedenken van contentmarketingstrategieën, SEO- en SEM-activiteiten, analyse van advertenties, het voorbereiden van presentaties, observatie en het organiseren van vergaderingen. In het artikel van vandaag willen we manieren en nuttige tips presenteren over hoe je een marketingbureau kunt beheren in de omstandigheden van thuiswerken.

Het marketingbureau bestaat meestal uit veel gespecialiseerde werknemers die een team vormen dat in staat is om een merk te bedenken, ontwikkelen en laten groeien. Een programmeur, grafisch ontwerper, copywriter, contentmanager, marketing- en PR-specialist… – dit zijn de mensen die door praktische en creatieve vaardigheden iets uit vrijwel niets kunnen creëren terwijl ze de zakelijke doelen van klanten bereiken.

Definitie van thuiswerken

De term “thuiswerken” verwijst naar het uitvoeren van toegewezen taken buiten het hoofdkantoor van een bedrijf, meestal in eigen huis. Niet alleen freelancers kunnen het zich veroorloven om opdrachten uit te voeren die meestal op internetportalen te vinden zijn, maar ook fulltime werknemers wanneer ze de mogelijkheid hebben om efficiënt overal ter wereld te werken.

Verbazingwekkende mogelijkheden van moderne technologie en handige applicaties stellen de werkgever in staat om taken nauwkeurig te verdelen en af te dwingen en projecten of bedrijfsplannen online te bespreken. Alles wat je nodig hebt is een werkende computer, een snelle internetverbinding en de mogelijkheid om via elektronische middelen te communiceren om het thuiswerkmodel haalbaar en winstgevend te maken.

Tegenwoordig biedt thuiswerken ongelooflijk veel gemak. Het stelt je in staat om zowel professionele als huishoudelijke taken tegelijkertijd uit te voeren, waardoor je geld en tijd bespaart die anders aan woon-werkverkeer zouden worden besteed. Synoniemen zoals online of mobiel werk worden door velen geassocieerd met psychologisch comfort en efficiëntere operaties.

Thuiswerken voor bureaus, is het mogelijk?

De coronapandemie heeft de werking van veel bedrijven verstoord. Voor sommigen was de enige oplossing voor overleven om over te schakelen naar thuiswerken. Ondanks het opheffen van de pandemiebeperkingen op veel plaatsen, zijn de dingen niet teruggekeerd naar de goede oude manieren. In feite geven zowel werkgevers als werknemers de voorkeur aan thuiswerken.

Voor marketingbureaus is mobiel werk evenzeer beschikbaar en zelfs vruchtbaarder. Met apps zoals Trello of Asana kun je taken online implementeren, plannen, analyseren, delegeren, brainstormen, enz. Dankzij Firmbee.com kun je samenwerken met je team, belangrijke projectinformatie delen en gestructureerde feedback achterlaten onder relevante taken. In de meeste gevallen worden software in de vorm van Canva, Notion of Figma (grafisch ontwerp) sleuteltools voor de meeste taken.

Sterke en constante relaties met de klant – telefonische gesprekken of uitwisseling van e-mails zijn de ruggengraat van de werking van een marketingbureau. Projecten zijn een broedplaats voor zeer betrokken mensen en, in het geval van het bureau, kunnen de belangrijkste taken zoals elke opdracht op afstand worden uitgevoerd, en zakelijke en teamvergaderingen – online.

Tips voor het beheer van thuiswerken voor marketingbureaus

De productiviteit van een team van een marketingbureau hangt van veel factoren af. We hebben tips en adviezen voor marketeers voorbereid om efficiënte en bevredigende resultaten uit online werk te behalen:

  1. Bedrijfsmateriaal – als de werkgever om de kwaliteit van het werk van zijn werknemers geeft, moet hij het team voorzien van de nodige professionele apparatuur. Dit lijkt een mobiele telefoon, computer, camera en, als de situatie het vereist, zelfs een bureau en stoel te zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de baas om te helpen bij het organiseren van een comfortabele plek om taken voor het bedrijf uit te voeren.
  2. Toegang tot snel internet – steeds meer mensen hebben toegang tot vast internet, maar nog steeds niet allemaal. Dit probleem heeft vooral invloed op de kleinste steden. Om ervoor te zorgen dat het werk van het bureau wordt gekenmerkt door efficiëntie, moet de werkende persoon professionele toegang tot het internet hebben.
  3. Flexibele werktijden – professionele taken uitvoeren in een appartement met kinderen die rondrennen of een renovatie van de buren die aan de gang is, is een behoorlijke uitdaging. Daarom rekenen werknemers vaak op begrip. De mogelijkheid om buiten rigide uren te werken is een bonus van thuiswerken.
  4. Opleiding – thuiswerken in een marketingbureau is mogelijk als de werknemers de nodige kennis hebben. Hier zijn speciale applicaties een hulp voor het project en de juiste organisatie. De werkgever is verplicht om de werknemer op te leiden in het gebruik van modules die nodig zijn voor professionele taken.
  5. Online vergaderingen – constant contact van het hele team is uiterst belangrijk voor het werk om volgens de plannen van de werkgever te verlopen. Goede communicatie garandeert minder fouten en bespaart tijd. Bovendien stellen talrijke geplande vergaderingen je in staat om de voortgang van de taak en de activiteiten van alle mensen in het bureau te controleren. Toch is het de moeite waard om af en toe face-to-face te ontmoeten. Soms is het de enige manier om elkaar beter te leren kennen.
  6. Juiste motivatie – ongeacht de werkplek, of het nu thuis of op kantoor is, zoeken alle professionals altijd naar een bron van motivatie. Veel werkgevers vergeten dat de betrokkenheid van werknemers ook afhangt van de voordelen die ze krijgen. Integratiebijeenkomsten, multisportkaarten of bijvoorbeeld vakantiegeld zijn andere factoren die de werktevredenheid en effectiviteit van het hele team verhogen.

Bekijk andere artikelen over thuiswerken:

  1. Tips voor thuiswerken voor HR-bureaus
  2. Tips voor thuiswerken voor IT-teams

Bekijk onze projectmanagementsoftware voor marketingbureaus:

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago