De coronapandemie heeft de werking van veel bedrijven verstoord. Thuiswerken was in die dagen de enige oplossing voor sommige bedrijven. Voor veel werknemers lijkt het werken op afstand een betere optie te zijn – het is handig, comfortabel en efficiënt. Marketingbureaus behoren tot de vele bedrijven die de voordelen van mobiel werk kunnen benutten en de meeste van hun opdrachten kunnen voltooien.
Vandaag de dag, wanneer je naar een baan zoekt, kun je zowel de manier als de hoeveelheid tijd die je werkt kiezen. Er is fulltime, ¾ tijd, parttime, een uur per week, of zelfs seizoensgebonden op commissie. Verschillende van de 40 u/week- 9-5 week schema’s hebben zich even succesvol bewezen. Ook vanuit het perspectief van de werkgever heeft het internet tijdperk een verscheidenheid aan werkmodi voortgebracht.
De keuze varieert van stationair werk tot thuiswerk met hybriden “in het midden”. Maar welke modus past het beste in het geval van een marketingbureau? Als het niet op kantoor is, hoe en wanneer moet het zijn belangrijkste taken uitvoeren? Deze omvatten het bedenken van contentmarketingstrategieën, SEO- en SEM-activiteiten, analyse van advertenties, het voorbereiden van presentaties, observatie en het organiseren van vergaderingen. In het artikel van vandaag willen we manieren en nuttige tips presenteren over hoe je een marketingbureau kunt beheren in de omstandigheden van thuiswerken.
Het marketingbureau bestaat meestal uit veel gespecialiseerde werknemers die een team vormen dat in staat is om een merk te bedenken, ontwikkelen en laten groeien. Een programmeur, grafisch ontwerper, copywriter, contentmanager, marketing- en PR-specialist… – dit zijn de mensen die door praktische en creatieve vaardigheden iets uit vrijwel niets kunnen creëren terwijl ze de zakelijke doelen van klanten bereiken.
De term “thuiswerken” verwijst naar het uitvoeren van toegewezen taken buiten het hoofdkantoor van een bedrijf, meestal in eigen huis. Niet alleen freelancers kunnen het zich veroorloven om opdrachten uit te voeren die meestal op internetportalen te vinden zijn, maar ook fulltime werknemers wanneer ze de mogelijkheid hebben om efficiënt overal ter wereld te werken.
Verbazingwekkende mogelijkheden van moderne technologie en handige applicaties stellen de werkgever in staat om taken nauwkeurig te verdelen en af te dwingen en projecten of bedrijfsplannen online te bespreken. Alles wat je nodig hebt is een werkende computer, een snelle internetverbinding en de mogelijkheid om via elektronische middelen te communiceren om het thuiswerkmodel haalbaar en winstgevend te maken.
Tegenwoordig biedt thuiswerken ongelooflijk veel gemak. Het stelt je in staat om zowel professionele als huishoudelijke taken tegelijkertijd uit te voeren, waardoor je geld en tijd bespaart die anders aan woon-werkverkeer zouden worden besteed. Synoniemen zoals online of mobiel werk worden door velen geassocieerd met psychologisch comfort en efficiëntere operaties.
De coronapandemie heeft de werking van veel bedrijven verstoord. Voor sommigen was de enige oplossing voor overleven om over te schakelen naar thuiswerken. Ondanks het opheffen van de pandemiebeperkingen op veel plaatsen, zijn de dingen niet teruggekeerd naar de goede oude manieren. In feite geven zowel werkgevers als werknemers de voorkeur aan thuiswerken.
Voor marketingbureaus is mobiel werk evenzeer beschikbaar en zelfs vruchtbaarder. Met apps zoals Trello of Asana kun je taken online implementeren, plannen, analyseren, delegeren, brainstormen, enz. Dankzij Firmbee.com kun je samenwerken met je team, belangrijke projectinformatie delen en gestructureerde feedback achterlaten onder relevante taken. In de meeste gevallen worden software in de vorm van Canva, Notion of Figma (grafisch ontwerp) sleuteltools voor de meeste taken.
Sterke en constante relaties met de klant – telefonische gesprekken of uitwisseling van e-mails zijn de ruggengraat van de werking van een marketingbureau. Projecten zijn een broedplaats voor zeer betrokken mensen en, in het geval van het bureau, kunnen de belangrijkste taken zoals elke opdracht op afstand worden uitgevoerd, en zakelijke en teamvergaderingen – online.
De productiviteit van een team van een marketingbureau hangt van veel factoren af. We hebben tips en adviezen voor marketeers voorbereid om efficiënte en bevredigende resultaten uit online werk te behalen:
Bekijk andere artikelen over thuiswerken:
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…