Categories: BlogCopywritingSEO

SEO-copywriting – 7 dingen om te onthouden bij het creëren van SEO-vriendelijke content

Hoge kwaliteit SEO-inhoud heeft een aanzienlijke impact op effectieve site-optimalisatie. Om een goede tekst voor zoekmachines te schrijven en tegelijkertijd effectief te voldoen aan de informatiebehoeften van klanten, is het niet genoeg om gewoon stijf een paar sleutelzinnen in te voegen en een paar zinnen in de taal van voordelen te schetsen. Hoe benader je dus SEO-copywriting en hoe pak je het proces van SEO-inhoudcreatie op de juiste manier aan, zodat de tekst leesbaar is voor internetgebruikers en zorgt voor de juiste traffic naar de website?

SEO-copywriting – inhoudsopgave:

Basisprincipes om je te helpen SEO-inhoud te creëren

Het optimaliseren van teksten voor SEO-vriendelijke inhoud is geen gemakkelijke taak. Hier zijn 3 basisregels die je moet onthouden bij het starten van SEO-copywriting.

1. Trek aandacht

De gepubliceerde inhoud moet uiteindelijk de aandacht trekken van nieuwe ontvangers, die bovendien geïnteresseerd raken in de producten of diensten die door een bepaalde website worden aangeboden. Aantrekkelijke koppen kunnen hierbij helpen.

Bovendien ondersteunt een goed voorbereide SEO-tekst het hele positioneringsproces en wordt deze hoog gewaardeerd door Google, waardoor de website hoog wordt geplaatst in de organische resultaten die door zoekmachines worden gegenereerd.

2. Introduceer sleutelwoorden op een natuurlijke manier

SEO-copywriting vereist de vaardigheid om sleutelwoorden op een natuurlijke manier in te voeren, de juiste woordenschat te gebruiken en informatie en kennis betrouwbaar over te brengen. Dergelijke inhoud moet volledig begrijpelijk en geloofwaardig zijn voor lezers en visueel zeer aantrekkelijk.

3. Focus op woordenschat en formattering

Natuurlijk mag je ook de linguïstische en interpunctiecorrectheid, evenals de juiste tekstformattering, niet vergeten. Het is echter ook de moeite waard om vertrouwd te raken met een paar basisregels die het hele proces van SEO-inhoudcreatie aanzienlijk zullen verbeteren.

Verstandige plaatsing van sleutelwoorden

SEO-copywriting betekent bovenal effectieve plaatsing van de belangrijkste zinnen voor de klant. Helaas komt het vaak voor dat copywriters sleutelwoorden overmatig gebruiken bij het creëren van inhoud, waardoor de tekst te kunstmatig en schematisch lijkt.

Gebruikers blootstellen aan inhoud die uitsluitend voor zoekmachines is geselecteerd, levert meestal het tegenovergestelde resultaat op. Hoe vind je dus een gulden middenweg? Allereerst moet de lengte van een bepaalde tekst in overweging worden genomen.

Een goede verzadiging van sleutelzinnen en hun plaatsing in de tekst is ook van cruciaal belang als het gaat om SEO-copywriting. Het is ook een goed idee om te zoeken naar semantische zinnen, synoniemen en uitdrukkingen om SEO-inhoud gebruiksvriendelijker te maken.

Juiste tekstformattering

De meeste internetgebruikers doen slechts een oppervlakkige zoektocht door de tekst om de informatie te vinden die ze nodig hebben. SEO-inhoud vereist daarom een goede formattering. Het voorbereiden van duidelijke en visueel aantrekkelijke teksten moedigt gebruikers aan om de website verder te verkennen.

Naast het gebruik van hiërarchische koppen, is het noodzakelijk om belangrijke fragmenten vetgedrukt te maken, opsommingen en bullet points te plaatsen, evenals de inhoud op te bouwen volgens de regels van webschrijven.

Het juiste volume van SEO-inhoud

SEO-vriendelijke inhoud, dat wil zeggen inhoud die is gemaakt met SEO-principes in gedachten, moet een bepaalde lengte hebben. Natuurlijk zal uitgebreide en unieke inhoud met slim ingebedde sleutelwoorden het meest gewenst zijn door de Google-zoekmachine.

Tegelijkertijd moet je vermijden om langere teksten voor te bereiden met constante herhaling van dezelfde informatie. In dergelijke gevallen is het beter om kortere inhoud te publiceren die het onderwerp in detail behandelt.

Vereenvoudiging van SEO-teksten

SEO-copywriting vereist het voorbereiden van eenvoudige maar toch waardevolle teksten. Je moet hier vooral worden geleid door de doelgroepen die de klant wil bereiken. Het gebruik van hoogdravende woorden, specialistische termen of technische zinnen kan een potentiële ontvanger snel ontmoedigen om verder op de website te browsen.

Hoewel SEO-teksten begrijpelijk moeten zijn voor de gemiddelde internetgebruiker, mogen ze ook geen alledaagse woordenschat bevatten. Tenslotte is professionaliteit altijd in de mode.

Genereren van publiekrespons

De meest populaire en winstgevende advertenties wekten meestal grote emoties op bij het publiek. Een soortgelijk schema kan worden toegepast bij het creëren van SEO-teksten. Het zal hier nodig zijn om de elementen van de taal van voordelen te beheersen.

Het aanmoedigen van interactie, het vertellen aan gebruikers welke specifieke actie ze moeten ondernemen om succesvol te zijn in een bepaald gebied of om het gewenste effect te bereiken, zal niet alleen helpen om meer traffic te genereren, maar ook de interesse in je producten of diensten vergroten.

5 tools om het proces van SEO-inhoudcreatie te verbeteren

Het proces van inhoudcreatie zelf moet verder worden verbeterd door gebruik te maken van algemeen beschikbare internettools. In feite kun je op het web veel effectieve oplossingen vinden die zowel de creatie van gewone artikelen als SEO-teksten veel gemakkelijker maken. Welke zullen bijzonder nuttig blijken?

1. Answer The Public

bron: https://answerthepublic.com/reports/7eecb486-da82-4281-88e2-ab4b69765437

Een gratis oplossing die voornamelijk wordt gebruikt voor SEO-inhoudcreatie. De tool genereert, door middel van effectieve analyse van Google-zoekmachine prompts, de zinnen die het vaakst door gebruikers worden getypt. Bovendien suggereert het welke onderwerpen en thema’s in de tekst kunnen worden behandeld om het interessant te maken voor het potentiële publiek;

2. Ubersuggest

bron: https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/overview?lang=en&locId=2840&keyword=seo

Een volledig gratis tool waarmee je thema’s kunt genereren om de inhoudcreatie voor websites en blogs te verbeteren. Je kunt kiezen uit verschillende taalkundige versies.

3. SurferSEO

bron: https://surferseo.com/

Een van de meest waardevolle tools ter ondersteuning van het hele tekstcreatieproces. De werking is gebaseerd op een diepgaande analyse van de inhoud van concurrerende sites in de Top10, zodat je snel kunt zien wat de teksten op de eerste pagina van de zoekresultaten kenmerkt. Dit geldt zowel voor de behandelde onderwerpen als voor het aantal opgenomen paragrafen, koppen en sleutelwoorden. Op basis hiervan is het de moeite waard om je eigen tekst voor te bereiden, die waarschijnlijk de concurrerende inhoud uit de Top10 zal vervangen.

4. Languagetool

bron: https://languagetool.org/pl

Een site waar je de linguïstische en interpunctiecorrectheid van de tekst die je hebt gemaakt kunt verifiëren.

5. Hemingwayapp

bron: https://hemingwayapp.com/

Een tool die de leesbaarheid van de voorbereide inhoud controleert. Zelfs de meest waardevolle inhoud kan zich niet verdedigen zonder hoogwaardige SEO-teksten.

Het hele proces van het creëren van SEO-vriendelijke inhoud kan echter aanzienlijk worden vergemakkelijkt door gebruik te maken van de genoemde praktijken. Je moet vooral onthouden dat SEO-teksten voortdurend moeten worden ververst, evenals af en toe opnieuw geoptimaliseerd, dus je moet regelmatig de inhoud die je op je website plaatst bijwerken.

Je vindt het onderwerp misschien ook interessant: Stemzoekopdracht en SEO

Wil je in contact blijven met onze inhoud? Sluit je aan bij onze Facebook-gemeenschap

Kamil Jasiński

Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Maak haar midden in de nacht wakker, en ze zal beginnen te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee met jou.

View all posts →

Kamil Jasiński

Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Maak haar midden in de nacht wakker, en ze zal beginnen te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee met jou.

Share
Published by
Kamil Jasiński

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago