Het volgende artikel is gewijd aan prototyping in Figma. Vandaag leer je hoe je interactieve componenten kunt maken, je ontwerpen kunt organiseren en je prototypes kunt delen. Blijf lezen om meer te leren.
Interactieve interfaceprototypes stellen je in staat om het pad van de gebruikersreis door je applicatie in kaart te brengen. Je kunt ze gebruiken voor onderzoek om te ontdekken hoe gebruikers met je interface omgaan. Dit wordt gebruiksvriendelijkheidstest genoemd en het helpt je problemen te vinden die gebruikers kunnen tegenkomen.
Gebruiksvriendelijkheidstests in de vroege stadia van de ontwikkeling van een applicatie helpen de verliezen te minimaliseren die een bedrijf kan lijden door een ongeteste applicatie op de markt te brengen. Soms blijken ideeën die geweldig lijken voor ontwerpers, voor gebruikers onintuitief te zijn.
Je kunt prototypes maken in het Prototype tabblad in het Eigenschappenpaneel.
Wanneer je geen laag selecteert, zie je de instellingen voor het prototype in het Prototype tabblad.
Nuttige tip: Een startpunt voor een flow wordt automatisch aangemaakt wanneer je je eerste verbinding tussen twee frames toevoegt.
Een flow is het netwerk van frames en verbindingen op een enkele pagina. Je kunt verschillende aparte flows maken, zoals een flow voor het aanmaken van een account, een andere voor het bekijken van producten of het voltooien van transacties.
Om een verbinding te maken, moet je het Prototyping-tabblad actief hebben, selecteer dan een frame of object in een frame en gebruik de cirkelvormige knoop om een verbinding naar een ander frame te slepen.
Je kunt de instellingen van de toegevoegde verbindingen aanpassen in de sectie Interacties van het Eigenschappenpaneel, nadat je op het verbonden object hebt geklikt. Je kunt het type interactie specificeren.
Wanneer je op een bepaalde interactie klikt, heb je toegang tot aanvullende instellingen.
a) Interactiedetails – specificeert het type interactie (Bij tikken, Bij slepen, Tijdens hoveren, Tijdens drukken) en wat de interactie zou moeten veroorzaken (Navigeren naar, Veranderen naar).
b) Animatie – hier kun je specificeren hoe het element zich moet gedragen na de interactie.
Om de verbinding te verwijderen, klik en sleep je aan beide uiteinden.
Om een prototype te delen, moet je het eerst bekijken met de Present-knop. In de prototype-preview is de Deel prototype knop in de Werkbalk beschikbaar.
Wanneer je op de Deel prototype knop klikt, opent er een venster waarin je het toegangsniveau kunt instellen (Kan bekijken, Kan bewerken) en kunt specificeren wie het bestand kan openen (Iedereen met de link, Alleen mensen die uitgenodigd zijn voor dit bestand).
Taak 7. Voeg verbindingen toe tussen je schermen.
Na het toevoegen van verbindingen kun je ze bekijken met de Present-knop en controleren hoe je prototype werkt.
Je hebt net meer geleerd over prototyping in Figma. Andere bronnen: Wat is UX-onderzoek?
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…