Iedereen is zich bewust van het potentieel van YouTube. Als je je eigen bedrijf runt, neem YouTube op in de marketingstrategie van je bedrijf en denk na over hoe je dit platform in je voordeel kunt gebruiken. In het volgende artikel geven we je een aantal nuttige tips over hoe je YouTube kunt gebruiken om je producten of diensten te promoten. Lees verder.
Hoe gebruik je YouTube? Ten eerste moet je weten voor wie je content maakt. Zorg ervoor dat je je doelgroep vindt. Elke klant heeft verschillende behoeften. Als je bijvoorbeeld sportuitrusting verkoopt, moet je bepalen wie je modelklanten zijn en je content afstemmen op hun verwachtingen. Als je klanten vaak fietsen bij je kopen, kan het een goed idee zijn om content over dit onderwerp te creëren.
Als je YouTube-kanaal een advertentie voor je merk of producten gaat zijn, moet het iets zijn als een billboard. Creëer content die strikt gerelateerd is aan wat je doet. Wees niet te opdringerig. Denk creatief na.
Aangezien we het voorbeeld van fietsen hebben genoemd, laten we een stap verder gaan. Creëer content die nuttig is en je product laat zien. Demonstreer bijvoorbeeld onder welke omstandigheden een bepaald fietsmodel nuttig zal zijn, wat de mogelijkheden zijn en voor wie het het meest geschikt is. Dit geeft je publiek meer informatie over het product dat je aanbiedt en helpt hen om een definitieve beslissing te nemen.
Wat moet je weten over de video’s zelf? Laten we het opsplitsen in een paar punten:
Als je meerdere video’s op je kanaal hebt, probeer ze dan te groeperen in thematische afspeellijsten. Wanneer je kijkers op een bepaalde afspeellijst klikken, worden de video’s automatisch afgespeeld. Op die manier zullen ze één clip tot het einde bekijken en is de kans groter dat ze de volgende die op de afspeellijst staat ook bekijken.
Bijna elke YouTuber gebruikt zinnen als “abonneer je”, “commentaar op de video”, “duimpje omhoog”, en andere soortgelijke uitdrukkingen om de interactie met het publiek te verbeteren. Natuurlijk kunnen veel kijkers dit vervelend vinden. Het is echter de gemakkelijkste en meest voorkomende manier om hen aan te moedigen langer op je kanaal te blijven.
Je bedrijf en het merk dat je creëert moeten sterk zijn. Zorg er daarom voor dat de content die je uploadt aan verschillende criteria voldoet, zoals hoge beeldkwaliteit, hoge geluidskwaliteit en onderwerp. Hoe professioneler de producties die je maakt, hoe beter.
Je kunt je kanaal promoten met een verscheidenheid aan tools. Deze omvatten Google Ads en betaalde campagnes die beschikbaar zijn op YouTube, enz. Je kunt ook overslaande in-stream advertenties, niet-overslaande advertenties of masthead-advertenties maken die verschijnen in zoekresultaten op de startpagina of in gerelateerde video’s.
Klanten bereiken via alle mogelijke kanalen is nu een must in de competitieve markt. Online adverteren, of het nu op YouTube of een ander platform is, is een betrouwbare en effectieve manier om meer leads te verwerven.
Je weet al hoe je YouTube kunt gebruiken om je bedrijf te promoten. Andere bronnen: 10 manieren om je YouTube-weergaven te verhogen.
Als je onze content leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…