De betrokkenheid van echte professionals is de ruggengraat van alle succesvolle bedrijven. Het is de afdeling human resources die verantwoordelijk is voor het opbouwen van waardevolle partnerschappen, en het gebruikt twee strategieën om dit te doen. Dit zijn Inbound recruiting en Outbound recruiting technieken. Elke techniek heeft verschillende prioriteiten en specifics, maar het doel is gemeenschappelijk – de beste kandidaten werven. Wat is het verschil tussen de twee? Welke vorm zal werken in jouw organisatie? Neem een kijkje in ons artikel om erachter te komen!
De eerste tactiek bij het zoeken naar potentiële werknemers richt zich op interesse en het aantrekken van kandidaten naar het hoofdkantoor van het bedrijf. Een dergelijk beleid vereist effectieve activiteiten om de aspirant te laten besluiten om samen te werken met, precies met het gepromote bedrijf.
Inbound recruiting wordt gekenmerkt door het langetermijnperspectief van de ondernomen inspanningen. Het belangrijkste doel van de ondernomen activiteit is het ontwerpen en systematisch opbouwen van een unieke bedrijfsmerk. Dergelijke activiteiten vereisen verhoogde inspanning en investering, maar ook een automatische uitbreiding van het aantal waardevolle kandidaten, wat de latere kosten van het wervingsproces beperkt.
Bijgevolg, vereist deze vorm van werving lagen van geduld en volharding, maar de resultaten zullen echt lonend zijn. Bedrijven die inbound recruiting gebruiken, ervaren aanzienlijke verbeteringen in kostenbesparingen, de efficiëntie van de professionals die ze aannemen, en de kwaliteit van hun competenties.
Deze traditionele vorm van werving verschuift de focus nu HR verantwoordelijk is voor het vinden van de juiste kandidaten. Outbound stijl werving vervult een actuele behoefte aan opkomende posities, wat inhoudt dat er contact wordt opgenomen en sollicitaties worden aangeboden.
Outbound recruiting presenteert een kortetermijn operationeel profiel. Het elimineert een uitgebreide en complexe representatieplan, wat betekent dat er kosten en langdurige procedures zijn. Het betekent ook dat er geen consistente en activerende afbeelding is die kan worden gebruikt voor wervingsaspiraties.
Het antwoord is niet eenduidig, en de beslissing moet afhangen van de gepersonaliseerde behoeften en de kenmerken van jouw bedrijf. Veel ervaren HR-managers kiezen voor een uitgebreide strategie om de effectiviteit van hun wervingsinspanningen te vergroten.
In deze context is inbound recruiting een kernfunctie van HR die het beeld van de gewenste werkplek modelleert, en de aandacht van kandidaten trekt. Het gebrek aan resultaten activeert de outbound recruiting methode, die de huidige personeelsgebreken opvult. Alleen een combinatie van beide beschreven technieken biedt een efficiënte en uitgebreide manier om experts te werven.
Lees ook: Onboarding in 4 stappen
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor werknemers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…