Online verkoop groeit voortdurend. Een van de voortdurende e-commerce trends is omnichannel, of multi-channel verkoop. Een manier om je bedrijf te laten groeien is door te verkopen op Facebook. Het portaal maakt dit op verschillende manieren mogelijk, en in dit artikel willen we ons richten op het gedetailleerd bespreken ervan.
Volgens gegevens heeft Facebook 2,18 miljard gebruikers. Merken die hebben besloten om hun profiel aan te maken, kunnen gemakkelijker potentiële klanten bereiken. Aanwezigheid op dit sociale kanaal vergemakkelijkt ook de communicatie tussen de verkoper en de koper en bevordert de betrokkenheid van het publiek. Activiteiten op Facebook hoeven niet te leiden tot een snelle transactie – ze kunnen ook handig zijn om het vertrouwen van de klant in het merk te vergroten en bijdragen aan klantloyaliteit op de lange termijn.
Een bedrijf dat een Facebook-profiel heeft, kan een gratis winkel opzetten die klanten kunnen gebruiken op Facebook en Instagram. Verkopers kunnen de uitstraling van de winkel aanpassen en beslissen welke producten in de catalogus worden weergegeven. Een bonus is de mogelijkheid om klantvragen via Messenger, WhatsApp en Instagram direct te beantwoorden. Facebook staat ook samenwerking met e-commerce platforms toe, waaronder Shopify, WooCommerce en BigCommerce.
Nieuwe verkopers kunnen hun winkel aanmaken met de Maak je winkel aan functie. Degenen met een Facebook bedrijfsaccount kunnen een winkel openen via het tabblad “Verkoop je producten“.
In beide gevallen is het noodzakelijk om het volgende vast te stellen:
Facebook stelt je in staat om producten van je pagina te taggen. Dit betekent dat de producten die aan de winkel op de Facebook-pagina zijn toegevoegd of in de catalogus staan, kunnen worden getagd op foto’s en video’s. Op deze manier kan de kijker op de tag klikken en meteen beginnen met winkelen. Om een product te taggen bij het maken van een post, moet je:
Facebook Marketplace wordt vaak afgeschreven als een online vlooienmarkt. Je kunt het gebruiken om iets te kopen of te verkopen. Het idee van Facebook Marketplace is om advertenties van verkoopgroepen en de Marketplace te combineren. Het belangrijkste voordeel is dat het gratis is. Facebook brengt geen kosten of commissies in rekening voor verkopen. Kopers kunnen aankopen zonder een aparte app te installeren – het geheel draait binnen Facebook en Messenger.
Bovendien kunnen kopers de geloofwaardigheid van een verkoper controleren door hun profiel te bezoeken of een vijf-sterren beoordelingssysteem voor te stellen. Voor verkopers is dit een goede oplossing om zichtbaar te zijn in een bepaald geografisch gebied.
Hoe maak ik een aanbieding op de Marketplace?
Een andere oplossing voor verkopen op Facebook is om het te vermelden in Koop en Verkoop groepen. Ze verschillen van normale groepen omdat ze de koop-en-verkoop functie hebben ingeschakeld, die alleen door de beheerder van de groep kan worden geactiveerd. Om een aanbieding te plaatsen, moet je:
Facebook Live biedt live uitzendingen, zowel op de pagina als in groepen of evenementen op Facebook. Uitzenden op de pagina stelt je in staat om meer tools te gebruiken dan in groepen of evenementen. Verkopen via uitzendingen stelt je in staat om direct te communiceren met kijkers en potentiële klanten in real-time te bereiken.
Facebook heeft instructies voorbereid voor het starten van een live uitzending met een computer en mobiel apparaat. Deze zijn beschikbaar via deze link.
Alle artikelen die te koop worden aangeboden op Facebook moeten voldoen aan de commerce beleidsregels en Facebook Gemeenschapsnormen. Voorbeelden van verboden materialen zijn onder andere:
De verkoop en aankoop van tickets, vouchers en cadeaubonnen is ook beperkt.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…