Categories: BeheerBlog

Workflow – de moderne en voordelige manier van management

Het beheren van werknemers is een kunst van jongleren. Het vereist het beheersen en multitasken van tal van vaardigheden, methoden en kennis om werknemers te superviseren en creatieve bloeicondities voor hun groei en ontwikkeling te creëren. Een daarvan is workflow. Wat het is en hoe je ervan kunt profiteren zijn zaken die we in het artikel van vandaag hebben behandeld, dus als dat is wat je zocht, zoek niet verder, ontspan en lees verder!

Workflow – inhoudsopgave:

  1. Workflow – de definitie
  2. Workflow als automatisering van digitale processen
  3. De belangrijkste elementen en fasen van workflow
  4. Workflow – redenen om de methode te gebruiken

Workflow – de definitie

Wat is een workflow? Simpel gezegd, workflow is een van de manieren om human resources te beheren. Managers delegeren taken aan werknemers rekening houdend met verschillende vooraf bepaalde richtlijnen.

Het belangrijkste principe van het systeem is aan te nemen dat een werknemer die een taak van een supervisor krijgt, daar niet “van op de hoogte” hoeft te zijn. Kennis van de essentie van de taak, het bredere perspectief en het grotere geheel zijn geen zaken van de werknemer.

Echter, verwijzend naar de semantiek van de frase zelf, betekent “workflow” eenvoudigweg activiteiten die voortgaan als in een stroom. Dit is ook, in wezen, hoe het gebeurt. Informatie stroomt tussen individuele werknemers. Taken worden aan supervisors gedelegeerd voor zo snel mogelijke voltooiing. Volgens dit principe is het niet de verantwoordelijkheid van de werknemers om hun belang te overwegen. Wat telt is dat ze efficiënt worden uitgevoerd.

Workflow als automatisering van digitale processen

Door gebruik te maken van workflow, kun je bepaalde automatisering ontwikkelen niet alleen in jezelf, maar ook in al je digitale ondernemingen. Het installeren van de juiste workflow-software zal het hele team helpen om soepeler aan procedures te voldoen en misschien nog belangrijker, voor een goede communicatie te zorgen.

De belangrijkste elementen en fasen van workflow

Er zijn drie belangrijkste elementen die betrekking hebben op het workflow-systeem:

  • Een enkele gedefinieerde taak om te voltooien,
  • Activiteit in het gebied van ontworpen prestaties,
  • Overgang, of de voorwaarden om soepel van de ene activiteit naar de andere over te schakelen.

Hoe zien de fasen er daarentegen uit?

  1. Beslissen over het gebruik van specifieke human resources
  2. Vinden van onderscheidingen die specifiek zijn voor een project
  3. Gedetailleerde verdeling van verantwoordelijkheden

Eenmaal de implementatie van het systeem en de training van het personeel heeft plaatsgevonden, kun je met vertrouwen de opeenvolgende verantwoordelijkheden op je nemen. Workflow-software fungeert als een platform om individuele teamleden taken te geven om te voltooien.

Workflow – redenen om de methode te gebruiken

Het stroomlijnen van werk is een bijzonder wenselijk proces in de wereld van vandaag. De stroom van informatie vereist een goede structuur. Op deze manier is het een win-win, zowel superieuren als ondergeschikten zullen profiteren en doelen worden veel sneller en efficiënter bereikt.

Bekijk Populaire managementstijlen.

Als je in contact wilt blijven, sluit je aan bij onze Facebook-gemeenschap.

Caroline Becker

Als projectmanager is Caroline een expert in het vinden van nieuwe methoden om de beste workflows te ontwerpen en processen te optimaliseren. Haar organisatorische vaardigheden en haar vermogen om onder tijdsdruk te werken, maken haar de beste persoon om ingewikkelde projecten werkelijkheid te laten worden.

View all posts →

Caroline Becker

Als projectmanager is Caroline een expert in het vinden van nieuwe methoden om de beste workflows te ontwerpen en processen te optimaliseren. Haar organisatorische vaardigheden en haar vermogen om onder tijdsdruk te werken, maken haar de beste persoon om ingewikkelde projecten werkelijkheid te laten worden.

Share
Published by
Caroline Becker

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago