Categories: BlogE-commerce

WooCommerce Prijzen: 7 Kosten Om Te Overwegen

In dit artikel hebben we besloten om te controleren wat de prijzen van WooCommerce zijn. Dit platform werkt op een open-source manier. Dergelijke software biedt je meer flexibiliteit bij het runnen van je winkel. In theorie is deze oplossing gratis. Toch moet je rekening houden met de extra kosten die nodig zijn bij het runnen van een winkel.

WooCommerce Prijzen – inhoudsopgave:

  1. Domein en hosting
  2. SSL-certificaat
  3. Winkelthema
  4. Betalingen
  5. Verzending
  6. Externe integraties
  7. Plugins

Domein en hosting

Je webdomein en hosting zijn de twee basisgebieden die je moet aanschaffen om je online winkel te openen. Domeinprijzen variëren van ongeveer $10-100, terwijl hosting ongeveer $100 per jaar kost. Deze kosten variëren afhankelijk van de provider die je kiest en het pakket dat ze aanbieden. Daarom is het moeilijk om exacte bedragen te geven, aangezien ze variëren van enkele tientallen tot enkele honderden $. De afbeelding hieronder toont beschikbare pakketten, aangeboden door bluehost.com.

SSL-certificaat

Sommige pakketten van hostingproviders bieden een gratis SSL-certificaat. Er zijn echter ook aanbiedingen waarbij je extra moet betalen voor deze oplossing.

Winkelthema

Sommige beschikbare thema’s zijn gratis, maar verkopers met een groter budget kunnen kiezen voor de betaalde versie. Een sjabloon dat van de site is gekocht, samen met ondersteuning voor 6-12 maanden, kan ongeveer $40-$80 kosten, terwijl een op maat gemaakt thema met betaalde aanpassingen (en technische ondersteuning voor 12 maanden) tot enkele duizenden dollars kan kosten.

Betalingen

Om snelle en gratis betalingen aan je klanten te bieden, is het de moeite waard om geschikte, extra betaalde plugins te installeren, bijvoorbeeld PayU. Hun prijs begint bij ongeveer $40 voor één. Elk betalingssysteem heeft zijn eigen aanbod, dat de tarieven voor activatietoeslag, betalingscommissie en kosten voor elke transactie omvat.

Verzending

Het kiezen van een verzendmethode kan verdere klanten aanmoedigen om een aankoop te doen. Nogmaals, de verkoper moet beslissen over een geschikte plugin, die in prijs begint vanaf £200 voor één. Voorbeelden van verzendmethoden zijn InPost, DPD, Van, DHL, UPS, enz.

Externe integraties

De plugins van WooCommerce maken integratie met externe platforms mogelijk, zoals:

  • Feedback – $25/jaar
  • Google Merchant – $50/jaar
  • Boekhoudsoftware, bijv. iFirma -$10 per maand

Plugins

Plugins helpen verkopers op veel niveaus: optimalisatie, marketing, automatisering, klantcontact, enz. Sommige zijn gratis, en sommige kunnen van tientallen tot enkele honderden dollars kosten.

Wat zijn de prijzen van WooCommerce? De uiteindelijke kosten voor het openen en runnen van een online winkel op WooCommerce hangen af van de voorkeuren, ervaring, vaardigheden en het type plugins dat de verkoper kiest. Degenen die beginners zijn, kunnen extra kosten maken die verband houden met het inhuren van een specialist of meer tijd besteden aan extra leren.

Bekijk ook onze andere e-commerce artikelen: Hoe maak je een WooCommerce-winkel?!

Je kunt ook in contact blijven en je aansluiten bij onze Facebook-gemeenschap!

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago