Waarover moet je een e-book schrijven? Weet je hoe je een onderwerp voor je volgende e-book kunt bedenken? Het idee voor het onderwerp is het belangrijkste onderdeel van dit product; zonder het onderwerp te bedenken zijn verdere stappen in de creatie van een e-book onmogelijk. Om meer te weten te komen over het proces van onderwerpcreatie, lees het onderstaande artikel.
Een e-book schrijven kan een aangename taak zijn als je besluit te schrijven over je eigen interesses. Denk aan aspecten zoals:
Probeer je bevindingen te verifiëren en probeer je antwoorden te vergelijken met de observaties van je familie en vrienden. Vraag hun mening, laat ze je vertellen waar je het beste in bent. Vaak is iemand anders beter in staat om andere aspecten van onze persoonlijkheid duidelijk te zien en ons in de juiste richting te wijzen. Het is altijd raadzaam om naar de mening van een derde partij te luisteren.
Wanneer je je eigen lijst van mogelijke onderwerpen hebt en je je er comfortabel bij voelt, controleer dan of het mogelijk is om je gekozen onderwerp in meer gedetailleerde onderwerpen te verdelen. Houd je toekomstige publiek tijdens dit proces in gedachten.
Het specificeren van je doelgroep versnelt de zoektocht naar een e-book onderwerp enorm. We moeten onze doelgroep begrijpen en de verwachtingen van de leden, evenals hun: waarden, problemen en communicatiemethoden. Daarnaast moeten we ontdekken wat de belangrijkste impuls is die hen aanzet om producten zoals een e-book te kopen.
Er zijn nog andere problemen waar je over na moet denken. Om je hierbij te helpen, hebben we een lijst van belangrijke vragen opgesteld die je jezelf zou moeten stellen. Bekijk de lijst hieronder:
Wanneer je je doelgroep gedetailleerd hebt gespecificeerd, probeer dan contact te leggen met de leden. Er zijn verschillende manieren om deze individuen te bereiken en je kunt het volgende proberen:
De beste manier om erachter te komen welk onderwerp het meest wordt gezocht door internetgebruikers, is door Google-suggesties in de browser te controleren. Voer je gekozen woorden in het veld in en kijk welke zinnen verschijnen. Het is een goedkope en snelle methode om te ontdekken of het onderwerp wordt gezocht of niet.
Er zijn veel tools die je kunnen helpen om erachter te komen welke onderwerpen het meest worden gezocht en tools die laten zien welke zinnen het vaakst in de Google-browser worden getypt. Sommige van de tools zijn gratis beschikbaar, maar de meeste moeten betaald worden. Sommige van dergelijke diensten bieden beperkte, gratis zoekopdrachten voor zinnen en woorden, daarom is het goed om ze in het begin van je werk aan het project te gebruiken om populaire zinnen te controleren. Het platform genaamd Answer the Public kan een voorbeeld zijn van zo’n dienst waar één woord vragen en zinnen genereert die gerelateerd zijn aan onze zoekopdracht.
Denk aan je concurrenten. Maak een lijst van al je concurrenten en kijk waar ze over schrijven. Analyseer blogposts, sociale media en artikelen. Zoek naar informatie over hun aanbod of hebben ze e-books – zo ja, waarover? In welke stijl zijn die e-books geschreven? Dekken ze het onderwerp volledig?
Wanneer je meer weet over de activiteiten van je concurrentie, denk dan na over hoe je je kunt onderscheiden van de massa. We gaan ervan uit dat je niet precies hetzelfde wilt doen. Daarom moet je een manier vinden om je te onderscheiden van de rest. Schrijf je e-book, maar voeg meer voorbeelden uit je eigen ervaring toe of nodig een expert uit die het onderwerp goed kent. Bovendien kun je een expert vragen om een artikel over het onderwerp te schrijven en dit aan je e-book toe te voegen.
Wanneer je je doelgroep kent en de meest populaire zoekopdrachten uit de browser, kun je meerdere oplossingen voor de problemen van mensen aanbieden. Personen die het internet gebruiken, hebben niet altijd pure kennis nodig om om te gaan met problemen die hen storen. Soms is een meer praktische benadering nodig omdat de leden van je publiek misschien alleen op zoek zijn naar een kort, concreet antwoord op hun vraag. Probeer tijdens het opstellen van je e-book deze inzichten te gebruiken en maak je boek meer als een richtlijn.
Om erachter te komen wat de meest populaire onderwerpen en genres van e-books zijn die de afgelopen jaren zijn gepubliceerd, is het goed om de Amazon Kindle Books bestseller-tab te controleren, waar je de meest gelezen categorieën van e-books kunt zien, samen met de prijzen en beoordelingen van lezers.
Statistieken met betrekking tot de Amazon Kindle-lezer worden regelmatig op het internet gepubliceerd. Daar vind je alle informatie over recent populaire categorieën en titels die aan e-booklezers zijn verkocht. Volgens de statistieken zijn hedendaagse romantiek, maar ook biografieën en zelfhulpboeken even populair.
Bij het kiezen van het onderwerp voor je e-book is het de moeite waard om de lijst van de minst populaire categorieën te bekijken. Tot deze minder populaire nichegenres behoren onderwerpen zoals:
Je kunt de volledige lijst vinden op deze link. Twee van de minst populaire categorieën zijn de kinderliteratuur en non-fictie.
Alle ideeën die hierboven zijn gepresenteerd, zijn slechts voorbeeldoplossingen voor de creatie van e-bookonderwerpen. Door al het bovenstaande advies op te volgen, zou je aan het einde van het proces ten minste een idee moeten hebben over het onderwerp waarover je wilt schrijven, vergezeld van enige kennis over de verwachtingen en behoeften van de lezers.
Nu weet je waarover je een e-book moet schrijven. Volg onze “Creëren en Verkopen van Digitale Producten” categorie om op de hoogte te blijven van meer artikelen in deze serie.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…