Een teveel aan taken is een veelvoorkomende overlast voor ondernemers. Het blijkt dat het afhandelen van formaliteiten, het regelen van vergaderingen met aannemers of het beantwoorden van telefoontjes en e-mails soms verrassend problematisch en buitensporig tijdrovend kan zijn. In dergelijke gevallen kan hulp in de vorm van een virtuele assistent een redelijke oplossing blijken. Wat doet een virtuele assistent? Wie is het precies en onder welke voorwaarden kun je met hem of haar samenwerken?
Kantoorzaken waar je je werkgever mee kunt helpen – dat is wat een virtuele assistent doet. De werkzaamheden van een assistent bestaan echter niet alleen uit het afhandelen van organisatorische zaken. De specificiteit van elke sector bepaalt in principe het aantal taken dat op de virtuele assistent rust.
Voorbeelden van activiteiten die assistenten ondernemen zijn:
Er kunnen natuurlijk nog veel meer taken zijn. Hun reikwijdte hangt af van de sector waarin je gespecialiseerd bent.
Er is een groot verschil tussen wat een traditionele assistent doet en wat een virtuele assistent doet. Op afstand werken is de belangrijkste factor die virtuele assistenten onderscheidt.
Ze worden het vaakst ingehuurd om in online winkels te werken. Natuurlijk is dit geen vaste regel. Het moet echter worden benadrukt dat in het werk van een virtuele assistent de belangrijkste zaken specifieke competenties zijn, zoals:
Hoe kun je er een inhuren? De overgrote meerderheid van de assistenten is zelfstandig ondernemer en verstrekt btw-facturen aan werkgevers die geïnteresseerd zijn in hun diensten.
Het kantoor van een virtuele assistent is meestal hun huis of appartement. Een steeds populairder wordende vorm van werken als virtuele assistent is ook het huren van co-working spaces in de organisatie.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook en Twitter!
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…