Als je je afvraagt hoe je een blog kunt promoten – zoek niet verder. We willen de meest effectieve SEO-strategieën presenteren die het SEO-proces zullen ondersteunen. Dit zijn universele tips die je zullen helpen om succes te behalen. Klinkt veelbelovend? Probeer het eens!
Als een blog met passie en toewijding wordt beheerd en unieke inhoud biedt die het publiek aanspreekt – dan heeft het een goede kans om een hoge positie in Google te behalen, en bijgevolg de passie van de auteur te monetiseren.
Eerst een beetje theorie – wat is SEO en positionering?
Het is een reeks acties die leiden tot de verbetering van de zichtbaarheid van een website in de organische (gratis) zoekresultaten. Het is de moeite waard om hoog te mikken, want meer dan 90% van de wereldbevolking gebruikt Google, en het verschijnen van de blog bovenaan de lijst zal natuurlijk verkeer en klikken genereren. SEO-technieken richten zich op het consistent aanpassen van je site aan de dynamisch veranderende en verbeterende rankingfactoren van Google.
Tijd is tegenwoordig een sleutelwaarde, zelfs in de virtuele realiteit. Gebruikers willen niet eens een paar minuten wachten tot een website is geladen. Als ze de informatie die ze nodig hebben niet snel krijgen, zullen ze naar een andere site gaan.
De laadsnelheid van de pagina (zowel in desktop- als mobiele versies) is van groot belang bij het promoten van een blog en het verbeteren van de zichtbaarheid in Google.
De auteur heeft een grote impact op het verminderen van het gewicht van de site door de afbeeldingen op de pagina te optimaliseren. Het gebruik van graphics die niet meer dan 100 KB zijn, helpt de positionering van de blog, hoewel dit niet als een regel moet worden behandeld – in het geval van bloggers – fotografen kan aandacht voor de vastgelegde details zeer belangrijk zijn. Evenzo significant is het om de broncode te verkleinen door ongebruikte scripts te verwijderen.
Zorg dragen voor het optimaliseren van bloggraphics is een van de belangrijkste SEO-strategieën.
Google hecht veel waarde aan uitgebreide inhoud. Zelfs de meest specifieke maar beknopte berichten hebben weinig kans om hoge posities te behalen.
Een van de meest invloedrijke elementen van de SEO-strategie van een blog is het creëren van unieke berichten met een juiste H2-H5 kopstructuur.
Dit maakt je tekst niet alleen gemakkelijker te begrijpen voor de gebruiker, maar ook voor de robots van Google om de inhoud van het artikel te lezen door de koppen te scannen. Dit verklaart waarom het essentieel is om koppen te verzadigen met focuszoekwoorden die relevant zijn voor de tekst.
Het proces van het verwerven van links lijkt op sociale bewijskracht – als mensen niet weten hoe ze zich in een bepaalde situatie moeten gedragen, dan handelen ze volgens het gedrag van de mensen om hen heen. Google werkt in dit geval op een vergelijkbare manier – als het “ziet” dat de blog wordt verwezen door links die op forums of andere waardevolle sites zijn geplaatst, dan voegt het punten toe aan zo’n blog. Immers, natuurlijk verspreide inhoud moet iets waardevols bevatten.
Het genereren van artikelen die actuele gebeurtenissen of “trending” onderwerpen behandelen, heeft veel zin – dergelijke teksten hebben dan de kans om betere blogpromotie te verdienen en gebruikers te bereiken.
Als je je afvraagt hoe je een blog kunt promoten – verwijzen naar actuele zaken die gebruikers aanspreken is een goede richting.
De beschreven methoden hebben de kans om effectief te zijn en de positionering van de blog te bevorderen, alleen door consistente actie. Onregelmatigheid in de publicatie, lange tekstblokken zonder onderverdeling in koppen, gebrek aan strategie met betrekking tot de plaatsing van zoekwoorden – dit kan allemaal leiden tot een situatie waarin het promoten van zo’n blog ineffectief is. Daarom is de implementatie van de beschreven blogpromotie-strategieën en systematische voorbereiding van boeiende inhoud het startpunt van een lange weg naar succes met je blog.
Als je meer wilt leren over SEO, lees dan ons andere artikel: Hoe links te verkrijgen – complete SEO-gids voor WordPress-websites
Je kunt ook bij ons aansluiten op Facebook en Twitter!
Een SEO-specialist die verliefd is op woorden. Constant anderen verrassen met manieren om ze in hun voordeel te gebruiken. Maak haar midden in de nacht wakker, en ze zal beginnen te praten over haar nieuwste SEO-positioneringsidee met jou.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…