Categories: BlogHR

Salaristransparantie in New York

Werknemers van de stad New York kunnen nu het bedrag van hun salaris achterhalen, zelfs voordat ze solliciteren naar een bepaalde baan! Sinds het begin van november is een langverwachte wet op salaristransparantie van kracht in New York City – wat betekent dat werkgevers verplicht zijn om salarisbereiken in vacatures te vermelden. Onder welke voorwaarden werkt de nieuwe wet en wie wordt erdoor getroffen? Vind de antwoorden in het artikel.

Salaristransparantie in New York – inhoudsopgave:

  1. Wat vereist de wet van werkgevers?
  2. Wie zal door de nieuwe wet worden getroffen?
  3. Hoe zou de wet van New York salarissen in het hele land kunnen beïnvloeden?
  4. Samenvatting

Wat vereist de wet van werkgevers?

Na maanden van anticipatie is baanbrekende wetgeving die ongeveer 4 miljoen werknemers in de private sector in New York beïnvloedt, eindelijk van kracht. Sinds het begin van november zijn de meeste werkgevers in New York City verplicht om salarisbereiken in alle gepubliceerde vacatures te vermelden. Salaristransparantie zou de sleutel moeten zijn tot het dichten van de raciale en genderloonkloof.

De nieuwe wet stelt expliciet dat vanaf 1 november, “werkgevers die banen in New York aanbieden, een salarisbereik moeten opnemen in elke vacature, promoties en overdrachtsmogelijkheden.” Werkgevers moeten het minimum- en maximumsalaris in een aanbod voor een specifieke functie vermelden – zowel op een interne vacaturebank als op externe sites zoals LinkedIn, Glassdoor, Indeed of andere vacaturesites. Dit geldt ook voor alle schriftelijke vacature-aanbiedingen die op flyers zijn gedrukt, verspreid op jobbeurzen of in de pers zijn geplaatst.

De vereiste om salarisbereiken te vermelden, geldt voor het basissalaris – of het nu jaarlijks, maandelijks of per uur is. In tegenstelling tot dat, vereist het niet dat werkgevers bedragen en voordelen met betrekking tot gezondheidsverzekering, vakantie, overuren, commissies, fooien of bonussen vermelden.

Wie zal door de nieuwe wet worden getroffen?

De wet is van toepassing op bedrijven met ten minste vier werknemers (inclusief de eigenaar) waar ten minste één persoon in New York werkt. Het dekt vacatures voor zowel fulltime als parttime werknemers, stagiaires, zelfstandige contractanten en andere werknemers die beschermd zijn door de New York State Human Rights Law.

De nieuwe wet dekt ook remote werknemers in New York – maar niet bedrijven die buiten de stad aannemen. Salarissen moeten openbaar zijn voor elke baan die in New York City (geheel of gedeeltelijk) zal worden uitgevoerd, of het nu op kantoor, in het veld of op afstand vanuit het huis van de werknemer of een andere locatie gebeurt.

Dit betekent dat de wet ook van toepassing is op bedrijven die buiten de stad zijn gevestigd en advertenties willen publiceren voor remote banen die vanuit elke locatie in de VS kunnen worden uitgevoerd – en dat omvat New York. Evenzo hoeft een werkgever uit New York zich niet aan de wet te houden en een salarisbereik op te nemen in een vacature voor een functie die buiten New York City zal worden uitgevoerd.

Hoe zou de wet van New York salarissen in het hele land kunnen beïnvloeden?

Experts zijn het erover eens dat het een kwestie van tijd is voordat salaristransparantiewetten in vacatures de norm worden in de Verenigde Staten. Een soortgelijke wet bestaat al in Colorado, en volgend jaar zal deze ook van toepassing zijn op Californië en de rest van de staat New York.

Gezien het aantal bedrijven dat zijn hoofdkantoor in of aanwezig is in New York, kunnen sommige bedrijven besluiten om hun regels wereldwijd te veranderen om consistentie te behouden, zelfs als het nog geen wettelijke vereiste is.

Samenvatting

New Yorkers genieten al enkele dagen van de transparantie van salarissen in vacatures die door werkgevers zijn gepubliceerd. Dit is een grote stap voor kandidaten, die weten welke financiële voorwaarden ze kunnen verwachten, zelfs voordat ze besluiten om te solliciteren naar een functie. Zo’n verandering in de wet zal ook een grote impact hebben op de HR-industrie – die voorstander is van salaristransparantie, maar vaak in dit opzicht is beperkt door managementbeslissingen.

Het publiceren van salarisbereiken in vacatures bespaart tijd voor zowel kandidaten als recruiters (en bespaart dus wervingskosten). We zijn ervan overtuigd dat deze verandering een positieve impact zal hebben op de arbeidsmarkt en de wervingscultuur in New York, en we kijken uit naar meer regio’s die een soortgelijk initiatief nemen!

Lees ook:Top-down vs bottom-up management.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor werknemers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

View all posts →

Nicole Mankin

HR-manager met een uitstekende vaardigheid om een positieve sfeer te creëren en een waardevolle omgeving voor werknemers te scheppen. Ze houdt ervan om het potentieel van getalenteerde mensen te zien en hen te mobiliseren om zich te ontwikkelen.

Share
Published by
Nicole Mankin

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago