De beslissing om te beginnen met verkopen op Amazon wordt sterk beïnvloed door hoeveel het de verkoper zal kosten. De totale kosten hangen af van verschillende factoren en gekozen opties. Vandaag zullen we de vraag beantwoorden: Hoeveel kost het om op Amazon te verkopen.
Amazon biedt twee verkoopplannen aan: individueel en professioneel. Ze verschillen niet alleen in de beschikbare voordelen, maar ook in de prijs.
Verkoopcommissies worden berekend rekening houdend met het percentage en de totale verkoopprijs van het product, dat wil zeggen de prijs inclusief: het bedrag dat door de koper is betaald, de waarde van de goederen en verzend- en verpakkingskosten. De onderstaande tabel toont de percentage tarieven per productcategorie.
De vervullingskosten hangen af van of de verkoper gebruik maakt van het FBA-programma of de pakketten zelf levert. In het tweede geval rekent Amazon verzendkosten, afhankelijk van de productcategorie en welke verzenddienst de klant heeft gekozen. Het platform draagt vervolgens een bedrag over dat gelijk is aan de verzendkosten. Verkoper die een professioneel plan hebben, kunnen hun eigen verzendkosten instellen.
Verkopers die zich inschrijven voor het FBA-programma maken kosten die onder andere bestaan uit: opslagkosten, vervullingskosten en kosten voor aanvullende diensten. Een gedetailleerde uitsplitsing van de kosten werd gepresenteerd in het FBA-artikel.
Andere kosten omvatten dergelijke vergoedingen als:
Het Amazon-platform is een geweldig platform voor verkopers, aangezien de site wordt bezocht door potentiële klanten wiens belangrijkste doel is om het product aan te schaffen. Je kunt het gebruiken en daar beginnen met verkopen, maar je moet rekening houden met de kosten die verbonden zijn aan het gebruik ervan. We hopen dat we de vraag hebben beantwoord: Hoeveel kost het om op Amazon te verkopen.
Lees ons vorige Amazon-artikel: Begin met verkopen op Amazon – 4 dingen die je moet weten
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter!
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…