Categories: Blog

5 essentiële tips om je YouTube-kanaal in 2021 te promoten

YouTube is een van de meest bekende sociale mediaplatforms, met meer dan 1 miljard actieve gebruikers. Om te genieten van het beste dat YouTube te bieden heeft, moet je je kanaal promoten.

Hoe promoot je je YouTube-kanaal?

1. Bied echte waarde aan

Om je YouTube-kanaal in 2021 te promoten, is een van de dingen die je moet doen, echte waarde te bieden. Het is onmiskenbaar dat mensen over het algemeen aangetrokken worden tot waarde. Als je je YouTube-kanaal wilt promoten, moet je tastbare waarde bieden. Het is een van de gemakkelijkste manieren om je kanaal te promoten. Veel mensen zijn regelmatig op YouTube om te leren of vermaakt te worden.

YouTube is een video-gebaseerd sociaal mediaplatform, wat betekent dat al je video’s waardevol moeten zijn en de benodigde kennis of entertainment aan kijkers moeten bieden. Voordat je je video op YouTube plaatst, moet je jezelf afvragen welke kennis of entertainment je publiek verwacht. Focus op het antwoord voordat je begint met creëren.

2. Vul je profiel in

Veel YouTubers denken dat als YouTube een video-gebaseerd sociaal mediaplatform is, ze hun profiel niet hoeven in te vullen.

Dat is niet genoeg als je je YouTube-kanaal in 2021 wilt promoten. Maar dit is verkeerd, elk detail telt op YouTube omdat je interactie hebt met mensen en YouTube-bots. Een geweldig YouTube-profiel is een andere gemakkelijke manier om je kanaal te promoten omdat het ook je SEO-ranking beïnvloedt.

Bij het optimaliseren van je profiel op YouTube, zorg ervoor dat je consistent bent in je schrijfstijl en kleurenschema.

Wees uniek, kopieer niet onnodig het profiel van iemand anders. Je moet ook je YouTube-beschrijving optimaliseren.

Dit is belangrijk omdat je in deze beschrijving de zoekwoorden invoert die je op de YouTube-algoritme zouden rangschikken. Blijf ook bij een schema dat toegankelijk is voor je fans, zodat je fans terug kunnen komen voor meer. En nog belangrijker, contactinformatie moet worden opgenomen voor het geval iemand wil opvolgen.

3. Optimaliseer zoekwoorden

In de wereld van SEO zijn zoekwoorden erg belangrijk omdat ze tot op zekere hoogte helpen bij het bepalen van je ranking, wat belangrijk is voor het promoten van je YouTube-kanaal. Je moet hieraan denken als je je YouTube-kanaal in 2021 wilt promoten.

Op dezelfde manier als mensen op Google zoeken, doen ze dat ook op YouTube, omdat het de op één na meest gebruikte zoekmachine is. En om ervoor te zorgen dat je kanaal goed verschijnt of goed scoort op het YouTube-algoritme, moet je de juiste set zoekwoorden gebruiken. Hier zijn enkele tips om te volgen:

Allereerst, identificeer relevante zoekwoorden voor je niche of industrie met behulp van een eenvoudige Google-zoekopdracht of Google Keyword Planner.

Gebruik meer zoekwoorden zoals “Hoe te” vooral als je tutorialvideo’s produceert. Zoekwoorden moeten worden toegevoegd aan de titel van je video, beschrijving, metadata. Een kanaal dat rijk is aan zoekwoorden zal altijd beter scoren dan een kanaal zonder zoekwoorden.

4. Optimaliseer je beschrijving

Een andere manier om je YouTube-kanaal in 2021 te promoten is door je beschrijving te optimaliseren. Dit is erg belangrijk op YouTube. Je YouTube-beschrijving moet rijk zijn aan zoekwoorden, vooral in de eerste paar regels van de beschrijving. Je moet ervoor zorgen dat je de limiet van meestal 5000 woorden niet overschrijdt.

Plan alles wat je moet zeggen in 5000 woorden en maak het duidelijk en beknopt. Verder moet je ook een inhoudspagina maken met behulp van tijdstempels. Dit zou je kijkers helpen om gemakkelijk te vinden wat ze zoeken. Probeer ook enkele hashtags aan je website toe te voegen, maar zorg ervoor dat je je aan het beleid van YouTube-hashtags houdt.

5. Betrek je meer bij interacties met je fans

Dit is een andere manier om je YouTube-kanaal in 2021 te promoten. Interageer meer met je fans of abonnees. Dit wordt vaak genegeerd door sommige mensen.

Maar als je je YouTube-kanaal wilt opbouwen, moet je leren om meer met je fans te interageren via de YouTube-opmerkingen. Vooral na elke video die je plaatst, moet je hun vragen beantwoorden en iets aardigs tegen hen zeggen, wees niet hard.

Wees vriendelijk en open voor hun suggesties. Wanneer je dit allemaal doet, laat je ze zich belangrijk en gewaardeerd voelen. Terwijl je met hen interageert, zorg ervoor dat je dit intelligent doet.

Sommige mensen kunnen agressief zijn en provocerende uitspraken doen. In dit scenario blijf gewoon kalm en negeer het, zodat andere fans je als een verantwoordelijke persoon zien die menselijke relaties waardeert.

Je vindt dit misschien ook leuk: YouTube-marketing als een effectief merkmarketinginstrument

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

View all posts →

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

Share
Published by
Laura Green

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

2 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

2 weeks ago