Hoe maak je een startup? Het kost veel tijd en moeite om een bedrijf te lanceren en je zakelijke idee van de grond te krijgen. Hier is hoe je het in 7 eenvoudige en gemakkelijke stappen kunt implementeren. Lees verder.
Hoe maak je een startup? Uiteraard begint het allemaal met een zakelijk idee. Dit is het principe van elke startup. Het kan overal worden gevonden, en alles kan je inspiratie zijn. Bij het zoeken naar een perfect startup-idee is het het beste om de problemen van mensen te analyseren en na te denken over hoe je ze kunt oplossen. Je hoeft geen volledig uniek concept te bedenken, maar bijvoorbeeld een nieuwe applicatie voor een bestaand product te introduceren en enkele productverbeteringen aan te bieden.
De volgende stap in het proces is marktanalyse. Schat de marktwaarde in en identificeer je potentiële concurrentie. Je moet controleren of andere bedrijven al een vergelijkbaar product aanbieden en hoe het verschilt van het jouwe. Het is noodzakelijk om te bepalen wat de unieke waarde is en wat het onderscheidt van de massa.
Het is de moeite waard om zowel dichtbij als veraf gelegen concurrenten te analyseren. Nadat je die organisaties hebt geïdentificeerd, kun je op zoek gaan naar belangrijke financiële informatie over hen. Dit zal het gemakkelijkst zijn in het geval van beursgenoteerde bedrijven. Vergeet niet de prijzen van concurrerende producten te onderzoeken.
Nu moet je je USP (Unique Selling Proposition) bepalen, die uitlegt waarom een klant zaken met jou zou moeten doen in plaats van met een van je concurrenten. Dit vereist het opstellen van een businessmodel. Het is het beste om een kant-en-klaar sjabloon te gebruiken, en het meest populaire is het Business Model Canvas (BMC). Het moet de volgende informatie bevatten:
Op basis van het aangenomen model moet je een businessplan schrijven dat alle eerder aangenomen aannames van het businessmodel verduidelijkt. Ook is het tijd om de winstgevendheid van de onderneming te beoordelen. Dit helpt je om je financiële behoeften te leren kennen en snel ROI te leveren.
Als je een hypothese hebt over je toekomstige product, concentreer je dan op het valideren ervan. Bereid een Minimum Viable Product (MVP) voor dat je in staat stelt het nieuwe concept te testen met je doelgroep zonder speciale technologie. Met MVP kun je feedback van je klanten krijgen en een nieuwe richting voor de productontwikkeling definiëren.
Dit is een goed moment om naar externe financiering voor je startup te zoeken. Je kunt kapitaal uit verschillende bronnen verkrijgen. Voor de start is het de moeite waard om je tot familie en vrienden te wenden. Fondsen kunnen ook worden verkregen van individuele investeerders, business angels en banken. Het is een goed idee om verschillende startup- en technologie-evenementen bij te wonen, technische universiteiten te bezoeken en zelfs sociale media te gebruiken om financiering te zoeken.
Het registreren van je bedrijf is de laatste fase van het creëren van een startup. Nu, een van de dingen waar je aan moet denken is de juridische bedrijfsstructuur. Startups nemen vaak de vorm aan van een vennootschap waarvan het eigendom is verdeeld onder de aandeelhouders in de vorm van aandelen.
Een startup creëren is een complex proces. Daarom is het de moeite waard om het in verschillende fasen op te splitsen. Je bedrijf begint met een idee, dat verandert in een naam en uiteindelijk werkelijkheid wordt. Startups die zijn ontwikkeld volgens een goed doordacht actieplan met een visionaire strategie in gedachten, hebben een grotere kans op overleving.
Je hebt zojuist geleerd hoe je een startup kunt creëren. Heb je wat nodig is om het te lanceren? Bekijk onze projectmanagementsoftware voor ontwikkelaars.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…