De mode voor het versturen van nieuwsbrieven lijkt eindeloos. Uitnodigingen om lid te worden van meer gemeenschappen stromen van alle kanten binnen. Maar zijn mailinglijsten nog steeds in trek? Hoe bouw je een nieuwsbrief voor affiliate marketing en maak je deze succesvol? We stellen bewezen methoden voor!
Een mailinglijst is niets meer dan een lijst van contacten die op één plek zijn verzameld. Het stelt je in staat om constant contact te houden met je gebruikers. Misschien heb je de kans gehad om een e-mailadres te delen met een merk of een particuliere auteur. Is de inhoud die je ontvangt waardevol voor jou? Of zijn dit soort berichten eerder onnodige en vervelende spam? Het delen van een contact is zeker een kans voor waardevolle inhoud, maar er is ook een risico op ongewenste e-mails. Een internet mailinglijst verplaatst zich van traditionele post naar de online wereld. Het bespaart tijd, verzendkosten en de productie van brochures.
Is e-mailmarketing legaal? Bij zijn definitie, ja. De wet bepaalt echter het delen van zelfs de meest basale gegevens online. De wetten van het betreffende land spreken over verplichtingen en verboden. Begin met het creëren van een lijst door de huidige regels te lezen. Gebruikers moeten specifieke toestemmingen geven om elektronische diensten te verlenen.
Gebruikers hebben het recht om zich aan te melden voor jouw netwerk – maar ze moeten zich net zo gemakkelijk kunnen afmelden. Ten eerste – het is legaal om dit te doen. Ten tweede – het is een manier om eerlijk te zijn tegenover de ontvanger. Het plaatsen van de informatie en hoe je je kunt afmelden op een prominente plek zal het veel gemakkelijker maken om meer lezers te krijgen. Ieder van ons wil zijn eigen beslissingen nemen. Speel nu de andere kant. De optie om je af te melden kan bijvoorbeeld in de voettekst van je berichten en de voettekst van je website blijven staan. Het bieden van zichtbare keuzes is een manier om vertrouwen te winnen.
Je hebt alle technische zaken afgerond. Je weet al hoe je dit legaal kunt doen. Dan rijst de cruciale vraag – wat moet je doen om gebruikers te laten willen zich aan te melden? We stellen bewezen oplossingen voor.
Er rijst een fundamentele vraag. Hoe creëer je een mogelijkheid om je aan te melden voor de lijst? Wat kan er gedaan worden om het formulier gebruiksvriendelijk en foutloos te maken? Gelukkig hoef je geen ingenieur te zijn om een lijst te ontwerpen. De talrijke beschikbare programma’s zullen je soepel door het proces leiden. Onder de meest populaire mailing systemen zijn:
Al met al hopen we dat je nu de basisprincipes van het maken van een nieuwsbrief voor affiliate marketing kent. Deze krachtige bondgenoot stelt je in staat om de effecten van je inspanningen gemakkelijk te meten door speciale links te plaatsen om te identificeren waar het verkeer naar de website van de adverteerder vandaan komt.
Vergeet ook niet dat het verkrijgen van contacten één ding is – nu is jouw taak om een aanzienlijk aantal abonnees te behouden. Bouw relaties op; neem regelmatig maar onopdringerig contact op (bijv. 1-2 keer per week) en stem je inhoud af op je publiek. Na verloop van tijd kun je je abonnees segmenteren. Bovendien moet je de inhoud diversifiëren op basis van je publiek, regelmatige bezoekers of nieuwkomers. Praat met gebruikers, maak enquêtes en verzamel gegevens over de verwachtingen en behoeften van je publiek. Maak gebruik van het contact houden, streef voortdurend naar het aantrekken van nieuwe abonnees en handel zodat ze je willen bezoeken!
Dat is alles wat je moet weten over het maken van een nieuwsbrief voor affiliate marketing. Lees onze andere artikelen over affiliate marketing, bijvoorbeeld Hoe te slagen in affiliate marketing? – 6 regels voor succes
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…