Hoe maak je een kwaliteitsnieuwsbrief voor affiliate marketing?

De mode voor het versturen van nieuwsbrieven lijkt eindeloos. Uitnodigingen om lid te worden van meer gemeenschappen stromen van alle kanten binnen. Maar zijn mailinglijsten nog steeds in trek? Hoe bouw je een nieuwsbrief voor affiliate marketing en maak je deze succesvol? We stellen bewezen methoden voor!

Hoe maak je een nieuwsbrief voor affiliate marketing? – inhoudsopgave:

  1. Mailinglijst – waar gaat het eigenlijk om?
  2. E-mailmarketing is legaal
  3. Altijd op basis van keuze
  4. Contacten verwerven
  5. In één woord over creatietechnieken
  6. Nieuwsbrief voor affiliate marketing – dit is wat je moet weten!

Mailinglijst – waar gaat het eigenlijk om?

Een mailinglijst is niets meer dan een lijst van contacten die op één plek zijn verzameld. Het stelt je in staat om constant contact te houden met je gebruikers. Misschien heb je de kans gehad om een e-mailadres te delen met een merk of een particuliere auteur. Is de inhoud die je ontvangt waardevol voor jou? Of zijn dit soort berichten eerder onnodige en vervelende spam? Het delen van een contact is zeker een kans voor waardevolle inhoud, maar er is ook een risico op ongewenste e-mails. Een internet mailinglijst verplaatst zich van traditionele post naar de online wereld. Het bespaart tijd, verzendkosten en de productie van brochures.

E-mailmarketing is legaal

Is e-mailmarketing legaal? Bij zijn definitie, ja. De wet bepaalt echter het delen van zelfs de meest basale gegevens online. De wetten van het betreffende land spreken over verplichtingen en verboden. Begin met het creëren van een lijst door de huidige regels te lezen. Gebruikers moeten specifieke toestemmingen geven om elektronische diensten te verlenen.

Altijd op basis van keuze

Gebruikers hebben het recht om zich aan te melden voor jouw netwerk – maar ze moeten zich net zo gemakkelijk kunnen afmelden. Ten eerste – het is legaal om dit te doen. Ten tweede – het is een manier om eerlijk te zijn tegenover de ontvanger. Het plaatsen van de informatie en hoe je je kunt afmelden op een prominente plek zal het veel gemakkelijker maken om meer lezers te krijgen. Ieder van ons wil zijn eigen beslissingen nemen. Speel nu de andere kant. De optie om je af te melden kan bijvoorbeeld in de voettekst van je berichten en de voettekst van je website blijven staan. Het bieden van zichtbare keuzes is een manier om vertrouwen te winnen.

Contacten verwerven

Je hebt alle technische zaken afgerond. Je weet al hoe je dit legaal kunt doen. Dan rijst de cruciale vraag – wat moet je doen om gebruikers te laten willen zich aan te melden? We stellen bewezen oplossingen voor.

  1. Pop-ups die aanbevelen om je aan te melden voor een nieuwsbrief zijn verouderd. Ga daar voorbij en toon voordelen: “Meld je aan en je ontvangt een gratis e-book, een korting op je eerste aankoop of een auteursgids die elke week in je mailbox verschijnt.” Steeds vaker is er een tendens om een bericht (pop-up) weer te geven elke keer dat een bezoeker de site binnenkomt en het exacte tegenovergestelde – namelijk een bericht voordat je de site verlaat.
  2. Een prikkel om je aan te melden voor een nieuwsbrief kan verschijnen in de zijbalk. Maak deze ruimte niet rommelig en zorg ervoor dat de optie altijd volledig zichtbaar is.
  3. Minder gebruikelijk, maar vol potentieel, is een prikkel om je contact in de echte wereld te delen. Bezoek je een vakbeurs? Bereid enquêtes en visitekaartjes voor die je in staat stellen om contacten uit te wisselen. Je kunt bijvoorbeeld één bericht sturen om mensen te bedanken voor de ontmoeting en hen uit te nodigen om in contact te blijven.
  4. De informatie over de nieuwsbrief kan ook verschijnen in de bovenbalk van de pagina. Deze optie vereist echter een doordacht ontwerp. De zijbalk mag de pagina niet domineren.
  5. Vraag niet om te veel gegevens – misschien volstaat alleen een e-mail en voornaam? De gebruiker moet zich veilig voelen.
  6. Gebruik altijd de CTA (Call to Action) die in eerdere artikelen is genoemd. Moedig verkeer aan via berichten – “doe”, “meld je aan”, “probeer”.
  7. Zorg ervoor dat je een professioneel en visueel aantrekkelijk bericht en aanmeldformulier benadrukt.

In één woord over creatietechnieken

Er rijst een fundamentele vraag. Hoe creëer je een mogelijkheid om je aan te melden voor de lijst? Wat kan er gedaan worden om het formulier gebruiksvriendelijk en foutloos te maken? Gelukkig hoef je geen ingenieur te zijn om een lijst te ontwerpen. De talrijke beschikbare programma’s zullen je soepel door het proces leiden. Onder de meest populaire mailing systemen zijn:

  • Freshmail – laat je resultaten en statistieken gemakkelijk controleren, evenals QR-codes invoegen, het programma is extreem populair,
  • Mailchimp – biedt een beperkte gratis versie en werkt geweldig als een mobiele app voor de nieuwsbriefmaker,
  • CleverReach – een bekend en geliefd programma dat goed werkt met de meest populaire website-ontwikkelingsplatforms (Magento, WordPress, Prestashop, enz.).
  • MailJet – een wereldwijd populair, cloud-gebaseerd en browser-gebaseerd programma. Hiermee kun je tot 6.000 e-mails per maand gratis verzenden,
  • GetResponse is onze laatste suggestie. De gerespecteerde en gebruiksvriendelijke app waar veel ontwikkelaars over de hele wereld mee werken. We zouden er meer over kunnen schrijven, maar GetResponse is een oplossing voor meer ervaren uitgevers met grotere budgetten.

Nieuwsbrief voor affiliate marketing – dit is wat je moet weten!

Al met al hopen we dat je nu de basisprincipes van het maken van een nieuwsbrief voor affiliate marketing kent. Deze krachtige bondgenoot stelt je in staat om de effecten van je inspanningen gemakkelijk te meten door speciale links te plaatsen om te identificeren waar het verkeer naar de website van de adverteerder vandaan komt.

Vergeet ook niet dat het verkrijgen van contacten één ding is – nu is jouw taak om een aanzienlijk aantal abonnees te behouden. Bouw relaties op; neem regelmatig maar onopdringerig contact op (bijv. 1-2 keer per week) en stem je inhoud af op je publiek. Na verloop van tijd kun je je abonnees segmenteren. Bovendien moet je de inhoud diversifiëren op basis van je publiek, regelmatige bezoekers of nieuwkomers. Praat met gebruikers, maak enquêtes en verzamel gegevens over de verwachtingen en behoeften van je publiek. Maak gebruik van het contact houden, streef voortdurend naar het aantrekken van nieuwe abonnees en handel zodat ze je willen bezoeken!

Dat is alles wat je moet weten over het maken van een nieuwsbrief voor affiliate marketing. Lees onze andere artikelen over affiliate marketing, bijvoorbeeld Hoe te slagen in affiliate marketing? – 6 regels voor succes

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago