Categories: BlogGrafisch ontwerp

Hoe vind je een grafisch ontwerper?

Als uw website goed ontworpen en visueel aantrekkelijk is, zal deze meer bezoekers aantrekken en een breder publiek bereiken. Daarom moet u aandacht besteden aan alle visuele elementen van uw webpagina, zoals graphics en afbeeldingen. In het onderstaande artikel zullen we proberen uit te leggen waarom het zo belangrijk is om een goede grafisch ontwerper te vinden.

Goede grafisch ontwerper – inhoudsopgave:

  1. Waarop te letten bij het kiezen van een grafisch ontwerper?
  2. Waar grafisch ontwerpers te vinden?
  3. Waarop te letten bij het inhuren van een grafisch ontwerper?

Waarop te letten bij het kiezen van een grafisch ontwerper?

Verschillende bedrijven vinden het vaak moeilijk om de juiste grafisch ontwerper te kiezen. Aangezien ze geen persoon verantwoordelijk voor grafisch ontwerp in hun gelederen hebben, kunnen ze niet bepalen wie ze eigenlijk zoeken. Ze weten niet welke vaardigheden ze van een specialist moeten vereisen, en daarom kiezen ze alle projecten door de lens van hun eigen smaak.

Bovendien weten ondernemers vaak niet waar ze grafisch ontwerpers kunnen vinden. Zoekmachines geven niet altijd relevante resultaten terug. Door websites zoals e.g. Allegro te vermijden, missen ze de kans om te vinden wie ze zoeken. Dit is een grote fout, aangezien veel grafisch ontwerpers hun werk op populaire winkelplatforms promoten.

Hier zijn een paar dingen om te overwegen bij het kiezen van de juiste grafisch ontwerper:

  • Portfolio – voordat u een grafisch ontwerper inhuurt, zorg ervoor dat u hun portfolio bekijkt. Controleer of hun projecten aansluiten bij uw interesses en smaak.
  • Proefproject – om een goede keuze te maken, kunt u uw kandidaat vragen om een klein proefproject. Dit geeft u een beter gevoel voor hun vaardigheden. Het is belangrijk om te onthouden dat elk proefontwerp betaald moet worden.
  • Communicatie – spreek rechtstreeks met de ontwerper die u overweegt en controleer of u goed bij elkaar past. Het is veel gemakkelijker om samen te werken met mensen met wie u goed kunt opschieten.
  • Opinies – terwijl u zoekt naar de juiste ontwerper, controleer meningen en referenties met betrekking tot hun werk. Goede grafisch ontwerpers krijgen er veel van.

Het is altijd een goed idee om derden om feedback te vragen nadat u uw keuze heeft gemaakt. Hoe meer mensen om u heen het project leuk vinden, hoe groter de kans dat uw ontvangers het ook leuk zullen vinden.

Waar grafisch ontwerpers te vinden?

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zijn er behoorlijk wat manieren om goede grafisch ontwerpers te vinden. Overweeg om een paar strategieën uit te proberen:

  • Verwijzingen – directe verwijzingen (mond-tot-mond) zijn voordelig voor zowel bedrijven als specialisten. Bij het kiezen van de juiste grafisch ontwerper is het de moeite waard om te luisteren naar mensen wiens meningen we vertrouwen. Zij zullen zeker iemand betrouwbaar aanbevelen.
  • Bekenden – u kunt ook de juiste kandidaat vinden onder mensen die u kent. Volgens een studie van Gallup kan werken met een vriend ons productiever en gelukkiger maken op kantoor.
  • Freelance websites – bekijk freelance websites zoals Behance en Dribble die een uitgebreide database van banen en gebruikers hebben. Ook heeft ons portaal Firmbee een FMS-functie waarmee u freelancers en hun werk kunt beheren.
  • Vacaturebanken – zoals hierboven vermeld, moet u denken aan vacaturebanken en sociale media. U kunt ofwel lid worden van een Facebook-groep die gerelateerd is aan grafisch ontwerp of Allegro doorbladeren op zoek naar geplaatste advertenties.
  • Agentschappen – er zijn verschillende agentschappen die een breed scala aan grafisch ontwerpdiensten aanbieden en samenwerken met verschillende specialisten die zeker aan uw verwachtingen zullen voldoen.

Waarop te letten bij het inhuren van een grafisch ontwerper?

Wanneer u eindelijk de juiste kandidaat vindt, vraag hen dan om een proefproject, bijvoorbeeld een logo. U moet ook hun beschikbaarheid controleren. Informeer hen over deadlines voor specifieke projecten, aangezien ze moeten weten wanneer ze hun werk moeten indienen. Denk na over uw verwachtingen.

U kunt hen proefprojecten sturen die u leuk vindt of, bij voorkeur, een brief waarin gedetailleerd wordt beschreven wat uw vereisten zijn. Laat hen weten over de belangrijkste elementen van de merkidentiteit van uw bedrijf, zoals een logo, typografie en kleuren. Bereid u goed voor op de samenwerking, want het moet aangenaam zijn voor beide partijen.

Nu u weet hoe u een grafisch ontwerper kunt vinden, lees ook onze richtlijnen voor het maken van portfolio’s op Behance.

Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

Klaudia Kowalczyk

Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.

View all posts →

Klaudia Kowalczyk

Een grafisch en UX-ontwerper die in zijn ontwerpen overbrengt wat niet in woorden kan worden uitgedrukt. Voor hem heeft elke gebruikte kleur, lijn of lettertype een betekenis. Gepassioneerd in grafisch en webdesign.

Share
Published by
Klaudia Kowalczyk

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

2 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago