Hoe affiliate marketing op YouTube te doen? De beste methoden en ideeën

Creatieve en succesvolle affiliate marketing vereist vaardigheden, knowhow, doorzettingsvermogen en een goede aanpak. Met twijfels over hoe te beginnen, waar te mikken, trucs voor succesvolle verkopen en geen enkele methode, voelen velen zich verward en ontmoedigd wanneer ze proberen of vooruitgang boeken in affiliate marketing. Hier laten we je praktische tips zien over hoe je de kracht van videomarketing kunt benutten en affiliate marketing op YouTube kunt begrijpen. Neem even de tijd en bekijk onze post hieronder!

Affiliate marketing op YouTube? – inhoudsopgave:

  1. Waarom YouTube?
  2. YouTube affiliate programma’s
  3. Hoe abonnees te krijgen
  4. Waar de link te plaatsen
  5. Juridisch gezien
  6. Ze moeten jou bekijken!
  7. YouTube Ads
  8. Affiliate marketing op YouTube – het laatste woord

Waarom YouTube?

Vandaag richten we al onze aandacht op affiliate marketing op YouTube. Onze bijdrage van vandaag is voor iedereen die zijn of haar bedrijf op YT wil promoten. Welke geheimen heeft het platform? Cijfers zullen hier wat licht op werpen:

  • Wereldwijd is YouTube de tweede meest populaire plek voor influencer marketing (Instagram is de eerste en TikTok de derde),
  • YouTube heeft meer dan 51 miljoen actieve kanalen,
  • 2,5 miljard gebruikers gebruiken het YouTube-platform in een maand,
  • Het hoogste verkeer komt uit India,
  • De meerderheid van de gebruikers van het platform is tussen de 15-35 jaar oud,
  • Meer dan 70% van de kijktijd komt van mobiele apparaten.

YouTube affiliate programma’s

YouTube en affiliate marketing hebben meer gemeen dan je misschien denkt. De mogelijkheid om een uitgever te worden, wordt mogelijk gemaakt door talrijke affiliate programma’s. Eerder hebben we het gehad over het deelnemen aan een speciale cursus als facilitator, vooral bij het ontwikkelen van nieuwe paden. Elke platform stelt zijn eigen voorwaarden – misschien moet je bijvoorbeeld eerst 1000 abonnees hebben om affiliate te worden. Onder de meest populaire programma’s zijn Amazon Associates, eBay Partner Network en Etsy Affiliate Program.

Hoe abonnees te krijgen

Een stabiel publiek opbouwen is geen gemakkelijke taak. We raden aan om het proces te beginnen met het duidelijk definiëren van je doel. In welke tijdspanne wil je een specifiek aantal abonnees krijgen? Maak een aantekening van realistische verwachtingen en ga aan de slag.

  1. Verwijder oude opnames van slechte kwaliteit van het kanaal. Verwijder alle vormen van anti-reclame.
  2. Zorg voor kwaliteit van opname en creatief script.
  3. Zorg ervoor dat er een abonneerknop naast je kanaal staat!
  4. Let op goed gekozen zoekwoorden, thumbnails van goede kwaliteit en relevante videotitels.
  5. Promoot je kanaal in andere media.
  6. Zorg voor regelmaat in het toevoegen van content.
  7. Maak video’s die mensen leuk vinden. Gebruikers kijken graag naar: tutorials, compilaties en productbeoordelingen.

Waar de link te plaatsen

De sleutel tot de werking is om links correct te plaatsen. De gebruikerservaring op YouTube verschilt van andere sociale media. De sleutel ligt in de beschrijving van de video. Redirects zijn anders dan populaire Instagram, maar hebben een belangrijk voordeel.

In de beschrijving kun je vrij een onbeperkt aantal links plaatsen. De methode werkt goed wanneer je bijvoorbeeld een lijst van de top tien producten maakt. Elke keuze uit je top 10 kun je efficiënt hieronder opnemen. Tijdens de opname, wijs erop dat de links voor de kijkers zijn – sommige mensen weten dat niet. Maar er is ook een andere manier. Je kunt links in een vastgezette video-opmerking plakken. De keuze is aan jou. Hoewel je in dit opzicht niet beperkt bent door YT-beleid, ga voor kwaliteit – niet kwantiteit.

Juridisch gezien

Maak je geen zorgen over hoeveelheid en bron – YouTube staat je toe om legaal talrijke affiliate links toe te voegen. Overweeg om kijkers te laten weten over je partnerschap. Deze oplossing wint aan populariteit. Er is geen dilemma als de regels die in jouw land (of in jouw contract) van kracht zijn dit vereisen. Zelfs als je niet verplicht bent, overweeg dan om je voordelen aan kijkers te communiceren. Als gebruiker, zou je de waarheid willen weten?

Ze moeten jou bekijken!

Een naam maken op het YouTube-platform is geen gemakkelijke taak. Abonnees winnen door creatieve en feitelijke opnames te maken is een kans voor vruchtbare samenwerking. Ons advies verschilt niet van wat we op andere sites hebben gegeven. Vergeet niet – ze houden van jou authentiek en bekwaam.

YouTube Ads

Zoals elk platform biedt YouTube versies van betaalde advertenties. Analoge aan Facebook Ads, functioneert YouTube Ads. Voor beginners raden we aan om geen gebruik te maken van de besparingen. Als je ervaren bent, kun je het onderwerp dieper verkennen. Je begint het proces van het toevoegen van een advertentie door een account aan te maken en instellingen aan te passen. Vervolgens maak je een campagne in Adwords of DoubleClick Bid Manager. Dit zijn de twee belangrijkste platforms van Google voor het beheren van YouTube Ads. Investeer niet in advertenties zonder de adverteerder om toestemming te vragen!

Affiliate marketing op YouTube – het laatste woord

YouTube groeit gestaag in kracht. Zijn bekendheid strekt zich vandaag de dag over de hele wereld uit. Hoe affiliate marketing op YouTube te voeren? In het kort: met de juiste intentie en doorzettingsvermogen! Kijkt je potentiële publiek video-inhoud? Controleer en ga aan de slag!

Nu je weet hoe je affiliate marketing op YouTube moet doen, bekijk de post over affiliate marketing op Pinterest.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

View all posts →

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

Share
Published by
Laura Green

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago