Hoe advertenties op Instagram te plaatsen?

Leer hoe je advertenties op Instagram kunt uitvoeren en hoe voordelig ze kunnen zijn voor jouw bedrijf. Instagram is een van de snelst groeiende sociale netwerken. Tot wel 2 miljard mensen hebben actieve Instagram-accounts en meer dan 500 miljoen gebruikers bezoeken het elke dag. Gezien dit feit is het de moeite waard om je zakelijke account op Instagram op te zetten. Dankzij dit krijg je de kans om je potentiële klanten te bereiken. Het is echter niet genoeg om alleen het account op te zetten om succesvol te worden. Je moet betrokken raken bij je gemeenschap. Naast het uitvoeren van organische campagnes, is het de moeite waard om te investeren in betaalde advertenties. Lees verder.

Hoe advertenties op Instagram uit te voeren – inhoudsopgave:

  1. Soorten Instagram-advertenties
  2. Instagram-advertenties maken
  3. Voordelen van adverteren op Instagram
  4. Hoe Instagram-advertenties uit te voeren? Samenvatting

Soorten Instagram-advertenties

Er zijn veel verschillende soorten advertentieformaten op Instagram, waaronder:

  • Carrousel-advertenties
  • Collectie-advertenties
  • Video-advertenties
  • Reels-advertenties
  • Verhalen-advertenties
  • IGTV-advertenties
  • Verken-advertenties

Een zo breed scala betekent dat je het beste advertentietype kunt kiezen dat past bij jouw specifieke bedrijfsdoelstellingen. Ook kun je betaalde advertenties precies afstemmen op de gegeven doelgroep en haar voorkeuren.

Instagram-advertenties maken

Hoe advertenties op Instagram uit te voeren? Als je wilt beginnen met het promoten van jouw bedrijf op Instagram, kun je gebruikmaken van Ads Manager of de applicatie zelf. Ads Manager stelt je in staat om complexere campagnes te creëren. Om echter een betaalde campagne uit te voeren, is het essentieel om over te schakelen naar een Instagram-bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat?

Ga naar je profiel, klik op het menu in de rechterbovenhoek en kies “Overschakelen naar professioneel account”. Koppel vervolgens optioneel je Instagram-pagina aan je Facebook-pagina en vul de contactgegevens in. Nu ben je helemaal klaar.

Je kunt elke post in een advertentie transformeren met slechts een paar klikken:

  1. Kies een post die je wilt promoten.
  2. Klik op “Boost post”.
  3. Specificeer nu de doelen die je wilt bereiken dankzij de advertentie, bijv.: Profielbezoeken, Websitebezoeken, Gesprekken. Als je een website-URL invoert, kun je ook een call-to-action-knop kiezen.
  4. De volgende stap is om je doelgroep te selecteren. Je kunt je advertenties richten op een specifieke doelgroep of automatische targeting kiezen.
  5. Stel vervolgens het budget en de duur voor je promotie in (tot 30 dagen).

Instagram-advertenties maken via Facebook Ads Manager is een iets ingewikkelder proces. Om Ads Manager te gebruiken, moet je Instagram-account aan je Facebook-account zijn gekoppeld. Deze tool stelt je in staat om conversieratio’s te berekenen en advertenties te maken die niet direct op je profiel zichtbaar zijn.

Volg de onderstaande stappen:

  1. De eerste stap is om op de “Advertentie maken” knop rechtsboven in Ads Manager te klikken.
  2. Kies vervolgens het marketingdoel voor je Instagram-advertentiecampagne en geef het een naam.
  3. Definieer de doelgroep en stel het budget in.
  4. Vergeet niet de juiste plaatsing voor je advertentie te kiezen. Als je wilt dat deze alleen op Instagram verschijnt, vink dan de volgende opties uit: “Facebook”, “Audience Network” en “Messenger”.
  5. Kies ten slotte je voorkeursadvertentieformaat. Kies afbeeldingen of video’s en voeg je advertentietekst toe.

Voordelen van adverteren op Instagram

De belangrijkste voordelen van adverteren op Instagram zijn als volgt:

  1. Precieze targeting – Instagram laat je de doelgroep van je advertentie zeer precies kiezen. Het houdt rekening met andere accounts die door gebruikers worden bekeken en hun klikken. Instagram geeft je toegang tot belangrijke gebruikersgegevens zoals locatie, e-mail en telefoonnummer. Dankzij een breed scala aan targetingopties die bij Instagram-advertenties komen, bereik je mensen die vergelijkbaar zijn met je bestaande klantenbestand.
  2. Lage kosten – Adverteren op Instagram brengt relatief lage kosten met zich mee. Er zijn echter veel factoren die de kosten van je advertentie zullen beïnvloeden, bijv. het prijsmodel. Het wordt geschat dat een gesponsorde post zo weinig kan kosten als 20 cent per klik (CPC).
  3. Totaal budget – Het instellen van een totaal budget dat je wilt uitgeven aan een bepaalde advertentie stelt je in staat om je uitgaven volledig te controleren. Je zult nooit meer uitgeven dan het budget dat je hebt toegewezen. Het is echter belangrijk op te merken dat je je Instagram-advertentiebudget op elk moment kunt wijzigen (lees meer).

Hoe Instagram-advertenties uit te voeren? Samenvatting

Als je serieus overweegt om je bedrijf op sociale media te adverteren, is Instagram een perfecte plek om te beginnen. Het uitvoeren van een campagne op Instagram is niet moeilijk of duur, maar het kan aanzienlijk bijdragen aan de groei van je merk.

Aangezien je hebt geleerd hoe je advertenties op Instagram kunt uitvoeren, lees ook hoe je echte volgers kunt krijgen.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

View all posts →

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

Share
Published by
Laura Green

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago