Leer hoe je advertenties op Instagram kunt uitvoeren en hoe voordelig ze kunnen zijn voor jouw bedrijf. Instagram is een van de snelst groeiende sociale netwerken. Tot wel 2 miljard mensen hebben actieve Instagram-accounts en meer dan 500 miljoen gebruikers bezoeken het elke dag. Gezien dit feit is het de moeite waard om je zakelijke account op Instagram op te zetten. Dankzij dit krijg je de kans om je potentiële klanten te bereiken. Het is echter niet genoeg om alleen het account op te zetten om succesvol te worden. Je moet betrokken raken bij je gemeenschap. Naast het uitvoeren van organische campagnes, is het de moeite waard om te investeren in betaalde advertenties. Lees verder.
Er zijn veel verschillende soorten advertentieformaten op Instagram, waaronder:
Een zo breed scala betekent dat je het beste advertentietype kunt kiezen dat past bij jouw specifieke bedrijfsdoelstellingen. Ook kun je betaalde advertenties precies afstemmen op de gegeven doelgroep en haar voorkeuren.
Hoe advertenties op Instagram uit te voeren? Als je wilt beginnen met het promoten van jouw bedrijf op Instagram, kun je gebruikmaken van Ads Manager of de applicatie zelf. Ads Manager stelt je in staat om complexere campagnes te creëren. Om echter een betaalde campagne uit te voeren, is het essentieel om over te schakelen naar een Instagram-bedrijfsprofiel. Hoe doe je dat?
Ga naar je profiel, klik op het menu in de rechterbovenhoek en kies “Overschakelen naar professioneel account”. Koppel vervolgens optioneel je Instagram-pagina aan je Facebook-pagina en vul de contactgegevens in. Nu ben je helemaal klaar.
Je kunt elke post in een advertentie transformeren met slechts een paar klikken:
Instagram-advertenties maken via Facebook Ads Manager is een iets ingewikkelder proces. Om Ads Manager te gebruiken, moet je Instagram-account aan je Facebook-account zijn gekoppeld. Deze tool stelt je in staat om conversieratio’s te berekenen en advertenties te maken die niet direct op je profiel zichtbaar zijn.
Volg de onderstaande stappen:
De belangrijkste voordelen van adverteren op Instagram zijn als volgt:
Als je serieus overweegt om je bedrijf op sociale media te adverteren, is Instagram een perfecte plek om te beginnen. Het uitvoeren van een campagne op Instagram is niet moeilijk of duur, maar het kan aanzienlijk bijdragen aan de groei van je merk.
Aangezien je hebt geleerd hoe je advertenties op Instagram kunt uitvoeren, lees ook hoe je echte volgers kunt krijgen.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube.
Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…