De beste e-mailnieuwsbrieftools in 2021/2022

Waarom hebben we een artikel geschreven over e-mail nieuwsbrieftools? Zowel wij als onze klanten controleren regelmatig e-mail. We bekijken zakelijke en privécorrespondentie, waarbij we onbelangrijke e-mails overslaan die meestal in de prullenbak of in de spam belanden. Het lijkt misschien dat het verzenden van e-mails met een aanbod van een bedrijf naar een specifieke groep ontvangers gedoemd is te mislukken.

Maar is het mogelijk om een e-mailbericht zo op te stellen dat het ten eerste: niet genegeerd wordt, en ten tweede: de lezer aantrekt? Het blijkt van wel. Toepassingen voor het maken van nieuwsbrieven zullen het maken als ze goed worden behandeld. We hebben de meest recente en beste op de markt gecontroleerd en een korte beoordeling voorbereid voor degenen die deze marketingactiviteit willen leren en ontwikkelen.

De Beste E-mail Nieuwsbrieftools – inhoudsopgave:

  1. Wat is een nieuwsbrief?
  2. Nieuwsbrief – waarvoor dient het?
  3. De Beste E-mail Nieuwsbrieftools in 2021/2022
  4. Hoe schrijf je een nieuwsbrief die de ontvanger betrekt? Samenvatting
  5. Belangrijke vragen

Wat is een nieuwsbrief?

De letterlijke betekenis van dit woord duidt op een brief met nieuws, niets eenduidigs. Maar in de marketingcontext kan een nieuwsbrief worden gedefinieerd als een elektronisch bulletin, dat wil zeggen een eenmalige, informatieve en laagvolume publicatie die in de vorm van een bericht naar een mailbox wordt verzonden. Een nieuwsbrief is een incidentele vorm, verzonden naar een specifieke doelgroep van klanten op onregelmatige basis. De aanleiding voor het creëren van een nieuwsbrief kan fundamentele veranderingen in het bedrijf zijn, verandering van assortiment of het jubileum van het bedrijf. Een nieuwsbrief mag niet te vaak worden gemaakt, omdat klanten dergelijke berichten als een opdringerige poging en opdringerige reclame zullen beschouwen.

Nieuwsbrief – waarvoor dient het?

De primaire functie van een nieuwsbrief is om klanten te herinneren aan het bestaan van ons bedrijf. Het is echter niet genoeg om een link naar onze online winkel te sturen of hen uit te nodigen om een aankoop te doen. Dit is beslist niet genoeg om een overtuigende impact op de beslissing van de ontvanger te maken. Om deze reden kan een nieuwsbrief een dubbelzijdig wapen zijn. Aan de ene kant is het een geweldig idee om klanten via e-mail aan te trekken, aan de andere kant kan het hen ontmoedigen. Met een nieuwsbrief kun je:

  • de ontvanger nieuwsgierig maken,
  • het imago van het bedrijf versterken,
  • goedkoop en gemakkelijk een reclameboodschap overbrengen,
  • vertrouwen opbouwen door klantcontact,
  • het merk professionaliseren in de ogen van de ontvanger

Hoe schrijf je een nieuwsbrief zodat deze effectief interactie heeft met de ontvanger? We hebben de drie meest aanbevolen apps voor het maken van e-nieuwsbrieven beoordeeld.

De Beste E-mail Nieuwsbrieftools

  1. Revue
  2. De reclame slogan van het merk is: bouw een loyale doelgroep op. De applicatie stelt ons in staat om onze banden te versterken en met nieuwe voorstellen voor onze klanten te komen. Revue is een multifunctioneel hulpmiddel voor het maken van gedifferentieerde nieuwsbrieven die we op verschillende manieren kunnen toepassen. De e-nieuwsbrief kan interactie hebben met andere marketingactiviteiten, waardoor cross-promoties ontstaan. De software stelt je in staat om abonnees te beheren, nieuwsbrieven te plannen of je eigen profielpagina te maken. Wat belangrijk is, Revue heeft een uitgebreid catalogus van kant-en-klare formulieren, en het creëren van een interessante e-mail is intuïtief en eenvoudig, ook in de context van het plaatsen van links naar Twitter of andere websites in de inhoud.

  3. Benchmark Email
  4. Het is een software voor het beheer van e-mailmarketing. Het basisidee van het merk is de eenvoud van het creëren van goede relaties met klanten. De software heeft een set gespecialiseerde tools voor het maken van nieuwsbrieven en het onderhouden van constant contact met ontvangers. Berichten die in het programma worden gegenereerd, zien er professioneel en betrouwbaar uit, wat het vertrouwen in het geadverteerde bedrijf versterkt. Benchmark heeft een eenvoudige configuratie en geoptimaliseerde aanpassing, waardoor het proces van het creëren van waardevolle e-mailinhoud wordt vereenvoudigd.

  5. GetResponse
  6. Het verbetert leadgeneratie, verhoogt de verkoop en creëert effectieve nieuwsbriefcampagnes. De diensten van GetResponse, in de context van e-mailmarketing, voor veel bekende bedrijven: Ikea, CD Project of Carrefour. GetResponse levert elke week meer dan 700 miljoen e-mails, wat het platform een marketinggigant maakt. De applicatie stelt je in staat om e-mails te genereren met een eenvoudige berichteditor waar je interessante nieuwsbrieven en andere e-mailvormen kunt ontwerpen.

Hoe schrijf je een nieuwsbrief die de ontvanger betrekt? Samenvatting

Een efficiënt geschreven nieuwsbrief kan een geweldige manier zijn om je publiek te betrekken bij het bekijken van je website online. Wat betreft het creëren van goede nieuwsbrieven, zijn er vier aspecten die cruciaal zijn voor het creëren van waardevolle inhoud. Een nieuwsbrief moet zijn:

  • interessant in zijn boodschap voor de ontvanger,
  • betrokken voor de lezer,
  • origineel qua inhoud,
  • SEO geoptimaliseerd, zolang het ook op een online site wordt gepubliceerd.

Bronnen:

Wil je andere nuttige tools weten? Lees ook: 8 Beste Groep Chat Tools in 2021/2022!

Als je in contact wilt blijven, sluit je dan aan bij onze Facebook-gemeenschap!

Mira Bodhi

Kent alle voor- en nadelen van het werken als freelancer en haalt er toch het beste uit. Tijdbeheer en zelfmotivatie zijn haar grootste voordelen. Ze is nu een digitale nomade en werkt terwijl ze de wereld rondreist.

View all posts →

Mira Bodhi

Kent alle voor- en nadelen van het werken als freelancer en haalt er toch het beste uit. Tijdbeheer en zelfmotivatie zijn haar grootste voordelen. Ze is nu een digitale nomade en werkt terwijl ze de wereld rondreist.

Share
Published by
Mira Bodhi

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago