Categories: BlogE-commerce

Hoe maak je een Amazon Storefront aan?

Wat is Amazon Storefront?

Amazon Storefront is een functie die je in staat stelt om je online winkel op een populaire site te plaatsen om ondersteuning te bieden aan kleine en middelgrote bedrijven. Het stelt verkopers in staat om een merk te creëren en klantloyaliteit op te bouwen door een consistente bedrijfsimago te presenteren en een volledig assortiment producten te tonen zonder een onafhankelijk opgerichte winkel te hebben. Op Amazon Storefront kunnen producten uit verschillende categorieën worden weergegeven en gegroepeerd op specifieke kenmerken (bijv. bestsellers, nieuwste of meest populaire). Belangrijk is dat de gebruiker op zo’n pagina geen afleidende advertenties of aanbiedingen van concurrenten zal vinden, waardoor deze functie geweldig is om je aanbiedingen voor te stellen.

Amazon Storefront – vereisten

Bij het opzetten van een Amazon Storefront, gebruik een speciale grafische tool die is ontworpen voor webdesign en pas de sjabloon (indeling, inhoud en graphics) aan om aan je behoeften te voldoen. Deze functie wordt gratis aangeboden, maar is alleen beschikbaar voor degenen die zich hebben aangemeld bij Brand Registry en een geregistreerd handelsmerk hebben (meestal hebben deze entiteiten ook een verkopersaccount op het platform in zijn meest uitgebreide versie). Het is vermeldenswaard dat de eigenaar van een bedrijf om een winkel op het platform zelf op te zetten, geen programmeervaardigheden hoeft te hebben, maar alleen het schema moet volgen.

Een Amazon Storefront maken – stap voor stap

Als je je online wereldwijde marktplaatswinkel wilt opzetten en je voldoet aan de hierboven aangegeven vereisten, volg dan deze 10 stappen:

  1. Log in op je account op het platform.
  2. Ga naar het tabblad “Winkels”, dat zich in het menu in de linkerbovenhoek bevindt, en klik op “Beheer winkels.”
  3. Klik op “Maak winkel” – dit leidt je naar de winkelbouwer.
  4. Voer de naam van je winkel (d.w.z. merknaam) in het vak dat verschijnt in en voeg een logo toe.
  5. Als onderdeel van de volgende stap, ga naar het maken van de homepage en volg de onderstaande stappen:
    • Kies een sjabloon (uit die op het platform worden aangeboden) die het beste bij je doel past (je kunt kiezen uit: verhalen over het merk, het promoten van het beste product, of het tonen van de volledige productcatalogus), wat het je gemakkelijker maakt om specifieke elementen te plaatsen. Je kunt ook een blanco sjabloon selecteren en de winkel zelf vanaf nul opbouwen.
    • Zorg voor de meta-beschrijving, die een korte beschrijving is van wat er op de pagina staat, wat essentieel is voor de zoekmachinepositionering van je winkel.
    • Voeg een achtergrond (“header”) toe, die zichtbaar zal zijn bovenaan de homepage – het zal het eerste element zijn dat de gebruiker van je winkel ziet bij het betreden van de site.
  6. Begin met het maken van de volgende pagina’s die je nodig hebt (samen met de header en meta-beschrijving) – subcategorieën en producten. Je voegt nieuwe pagina’s toe door op de knop “Pagina toevoegen” aan de linkerkant te drukken.
  7. Stem de verschillende secties op elke pagina af door op de knop “Tegel” te klikken. Sleep hiervoor gewoon het geselecteerde element naar een specifieke plaats. Voorzie vervolgens elke sectie van de benodigde functies, zoals productlijsten, graphics, inhoud, video’s, enz.
  8. Voeg producten toe aan je winkel door de tag “Product” toe te wijzen (je kunt alle of geselecteerde producten invoeren).
  9. Als je alle elementen klaar hebt, klik dan op “Indienen voor publicatie”. Dan heeft het platform 24-72 uur om je winkel te verifiëren en deze op de site te publiceren.
  10. Publiceer de Storefront die je hebt gemaakt – deel de informatie die je op je storefront hebt in alle kanalen die voor jou het belangrijkst zijn (sociale media, nieuwsbrieven, enz.) om ervoor te zorgen dat de informatie je doelgroep bereikt.

Amazon Storefront – samenvatting

Amazon Storefront is de ideale oplossing voor mensen die dromen van een online winkel, maar die deze in korte tijd en tegen lage kosten willen opzetten – dankzij de functies van Amazon kunnen ze dit doen zonder het platform te verlaten. Natuurlijk kost het tijd om alle functionaliteiten te leren, maar zodra je vertrouwd raakt met de indeling van de winkelbouwer en alle elementen leert die je kunt gebruiken, zul je ontdekken dat je je e-commerce zelf kunt opzetten, zelfs zonder programmeervaardigheden. Als je graag de producten die je te koop hebt op een bekende marktplaats het beste wilt promoten, moet je overwegen gebruik te maken van de extra mogelijkheden die dit platform biedt.

Lees ook: Wat is Amazon FBA

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago