Amazon Storefront is een functie die je in staat stelt om je online winkel op een populaire site te plaatsen om ondersteuning te bieden aan kleine en middelgrote bedrijven. Het stelt verkopers in staat om een merk te creëren en klantloyaliteit op te bouwen door een consistente bedrijfsimago te presenteren en een volledig assortiment producten te tonen zonder een onafhankelijk opgerichte winkel te hebben. Op Amazon Storefront kunnen producten uit verschillende categorieën worden weergegeven en gegroepeerd op specifieke kenmerken (bijv. bestsellers, nieuwste of meest populaire). Belangrijk is dat de gebruiker op zo’n pagina geen afleidende advertenties of aanbiedingen van concurrenten zal vinden, waardoor deze functie geweldig is om je aanbiedingen voor te stellen.
Bij het opzetten van een Amazon Storefront, gebruik een speciale grafische tool die is ontworpen voor webdesign en pas de sjabloon (indeling, inhoud en graphics) aan om aan je behoeften te voldoen. Deze functie wordt gratis aangeboden, maar is alleen beschikbaar voor degenen die zich hebben aangemeld bij Brand Registry en een geregistreerd handelsmerk hebben (meestal hebben deze entiteiten ook een verkopersaccount op het platform in zijn meest uitgebreide versie). Het is vermeldenswaard dat de eigenaar van een bedrijf om een winkel op het platform zelf op te zetten, geen programmeervaardigheden hoeft te hebben, maar alleen het schema moet volgen.
Als je je online wereldwijde marktplaatswinkel wilt opzetten en je voldoet aan de hierboven aangegeven vereisten, volg dan deze 10 stappen:
Amazon Storefront is de ideale oplossing voor mensen die dromen van een online winkel, maar die deze in korte tijd en tegen lage kosten willen opzetten – dankzij de functies van Amazon kunnen ze dit doen zonder het platform te verlaten. Natuurlijk kost het tijd om alle functionaliteiten te leren, maar zodra je vertrouwd raakt met de indeling van de winkelbouwer en alle elementen leert die je kunt gebruiken, zul je ontdekken dat je je e-commerce zelf kunt opzetten, zelfs zonder programmeervaardigheden. Als je graag de producten die je te koop hebt op een bekende marktplaats het beste wilt promoten, moet je overwegen gebruik te maken van de extra mogelijkheden die dit platform biedt.
Lees ook: Wat is Amazon FBA
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…