Wie heeft er nog nooit gehoord van beroemde startups die uit garages zijn gekomen en vandaag de dag enorme bedrijven zijn? Een garage is zelfs een archetype geworden, een mythe van zakelijk succes en innovatie. Wat is de garage mentaliteit? Lees over 5 bedrijven die in een garage zijn begonnen en ontdek het.
Waar associëren mensen een startup mee? Sommigen zullen het koppelen aan een buitengewoon idee, anderen zullen het relateren aan risico en innovatie. Dat is echter niet het einde van het verhaal. We associëren startups waarschijnlijk allemaal met garage ruimtes. Verschillende bedrijven benadrukken graag hun garage oorsprong, alsof het een soort veredeling voor hen is.
Het is zelfs gebruikelijk om te praten over de garage mentaliteit die startups zouden moeten hebben. De garage is eigenlijk een archetype van opklimmen van armoede naar rijkdom. Het is een inspiratie. Een garage belichaamt de geest van innovatie, maar uiteindelijk hoeft het niet echt te zijn, het kan symbolisch zijn.
Het is geen toeval dat startups vaak worden geassocieerd met garages. Verschillende tech-giganten zijn begonnen hun bedrijven in dergelijke ruimtes te laten groeien:
Het is duidelijk dat dit slechts enkele voorbeelden zijn van succesvolle bedrijven die in een garage zijn begonnen. Ze geven echter hoop aan degenen die vandaag de dag hun bedrijven starten.
Waarom wordt de garage ruimte zo vaak gekozen door startup bedrijven? Waarom heeft het idee om een bedrijf in een garage te starten een mythische status gekregen? In feite zijn er verschillende argumenten voor de garage als een plek om een nieuw bedrijf te starten.
Ten eerste is het een inspirerende ruimte die je veel vrijheid geeft om te werken. Het is niet zo rigide als het traditionele kantoor, aangezien het geen interne muren heeft. Ten tweede betekent beginnen in een garage financiële besparingen. Het huren van een elegante kantoorruimte kan zwaar op de portemonnee drukken. Het laag houden van de uitgaven en het investeren van middelen, in plaats van uitgeven, is essentieel bij het opbouwen van een bedrijf.
Ten slotte is de garage een teken van onafhankelijkheid, omdat het je in staat stelt alleen op jezelf te vertrouwen. Het wordt ook geassocieerd met nabijheid tot huis, en dus veiligheid.
Het moet worden toegevoegd dat de garage een beetje een mythe is. Er is slechts een deel van de waarheid in de verhalen van bedrijven die uit de garage zijn gekomen en vandaag de dag de nieuwe technologie markt beheersen.
In grote mate is het gewoon een creatie en een goed verteld verhaal. De oprichters van HP hebben misschien in een garage gewerkt, maar tegelijkertijd had Bill Hewlett toegang tot geavanceerde technologie aan de Stanford Universiteit. De oprichters van Apple werkten ook in een garage, maar konden gebruikmaken van universitaire computer- en ingenieursfaciliteiten.
Werken vanuit de garage is een geweldige manier om geld te besparen. Het geeft je ook veel vrijheid, maar het is misschien niet altijd genoeg. De oprichters van de grootste technologiebedrijven zijn misschien in hun garages begonnen, maar tegelijkertijd hadden ze toegang tot de nieuwste technologieën, wat het voor hen gemakkelijker maakte om hun ideeën te implementeren.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…