Categories: BlogZakelijk

11 redenen om een virtuele assistent in uw bedrijf in te huren

Elke ondernemer droomt van een eeuwig groeiend bedrijf met voorbeeldige beoordelingen van productverhoging en samen met de kwaliteit en levering van service. Curieus genoeg kunnen velen het niet maken, niet vanwege een gebrek aan ideeën, maar door onvoldoende tijd en andere middelen om ze op tijd te implementeren. Een bedrijf runnen draait voornamelijk om het beheren van de onophoudelijk binnenkomende dagelijkse taken en verplichtingen, die vaak het grootste deel van de dag in beslag nemen. Er is weinig tijd om te strategiseren, te plannen en de toekomst in te plannen of om naar nieuwe kansen te zoeken. Als je op het punt staat om door dagelijkse taken te wonden om te overleven, is het hoog tijd om een Virtuele Assistent in te huren.

11 redenen om een virtuele assistent in te huren – inhoudsopgave:

  1. Wie is een Virtuele Assistent?
  2. Facturering voor gesloten transacties – je hoeft geen fulltime persoon in te huren
  3. Delegatie van dagelijkse taken
  4. Technische ondersteuning
  5. Boost in tijdsbeheer
  6. Versnelling van groei
  7. Flexibele werktijden
  8. Beheer en strategie van sociale media
  9. Vertrouwelijkheid
  10. Professionele klantenservice
  11. Veelzijdige specialist
  12. Virtuele Assistent zal je zwaktes aanvullen
  13. Redenen om een virtuele assistent in te huren – samenvatting

Wie is een Virtuele Assistent?

Een Virtuele Assistent is echte persoonlijke ondersteuning voor drukke ondernemers die geen extra fulltime werknemer hoeven in te huren, maar wiens werk bestaat uit het overnemen van alle taken die meestal op afstand kunnen worden uitgevoerd. Dit is tijdrovend, vaak routinematig, vereist niet de competentie van de ondernemer zelf, maar is noodzakelijk om uit te voeren. Door deze taken te delegeren, krijg je tijd voor ontwikkeling of creatief werk.

Het scala aan taken dat een uitbestede Virtuele Assistent afhandelt is zo breed dat je om de beste ondersteuning te vinden, in detail moet specificeren welke competenties je verwacht. Vooral als de opdracht voor een specifieke vaardigheid is, zoals Copywriting of het beheren van Sociale Media. Aangezien het vaardigheidsniveau varieert en niemand een meester is in alles, is elke Virtuele Assistent gespecialiseerd in iets andere gebieden.

Als je nog steeds twijfelt of een VA goed zal zijn voor jouw bedrijf, hier zijn 11 redenen om van gedachten te veranderen:

Facturering voor gesloten transacties – je hoeft geen fulltime persoon in te huren

De meeste ondernemers hebben geen fulltime ondersteuning nodig. Ze zoeken gewoon iemand aan wie ze slechts een deel van hun taken kunnen delegeren. De meeste Virtuele Assistenten werken in een B2B-model, dus ze verwachten niet fulltime werknemers te worden. Het voordeel voor de ondernemer is ook dat ze alleen betalen voor de voltooide taak. Dit komt omdat het werk geen koffiepauzes of gesprekken met collega’s omvat. Hier telt alleen de tijd die effectief aan een specifieke opdracht is besteed.

Delegatie van dagelijkse taken

In het bedrijfsleven komt het vaak voor dat, hoewel je graag tijd zou willen vinden om een nieuw aanbod voor een klant te creëren of een bericht met een voorstel voor samenwerking te sturen, je gewoon niet genoeg tijd hebt. Duizenden kleine taken blijven opduiken. Het uitgeven van een factuur, reageren op aanvragen en het controleren van geldtransfers slokt al snel het leeuwendeel van je werkuren op. Het hebben van een Virtuele Assistent aan boord stelt je in staat om die alledaagse maar noodzakelijke taken te delegeren, zodat je je kunt concentreren op wat het belangrijkst is voor de ontwikkeling van je bedrijf.

Technische ondersteuning

Vandaag de dag zijn sociale media en alle internetactiviteiten een must-have. Zelfs als je een geweldige fotograaf of interieurontwerper bent, krijg je geen nieuwe klanten als je geen contact met hen opneemt. Promotie en reclame terzijde, de grootste uitdaging betreft technische kwesties.

Een sociale media-aanwezigheid opbouwen vereist kennis van de juiste programma’s. Dit geldt ook voor het creëren van je website, het beheren ervan of het versturen van nieuwsbrieven naar klanten. Voor die ondernemers die zich incompetent en onervaren voelen over deze en andere technische zaken, of geen extra tijd kunnen vinden, is samenwerking met een Virtuele Assistent een perfecte remedie.

Boost in tijdsbeheer

Jij bent degene die kiest welke taken je aan de Virtuele Assistent delegeert. Er zijn momenten waarop sommige triviale activiteiten veel te veel van je tijd in beslag nemen of je gek maakt alleen al door eraan te denken, laat staan ze uit te voeren. Toch komt er nu binnen handbereik dit wondermiddel in de vorm van een VA. Het is ook de zeer vindingrijke oplossing voor mensen die gebrek aan organisatievaardigheden hebben. Dit is vaak het geval voor mensen die creatief werken. Een Virtuele Assistent kan je helpen je dag te plannen, je takenlijst voor de week te organiseren en alles zo te plannen dat je een balans tussen werk en privéleven behoudt.

Versnelling van groei

Ondernemers die net hun carrière beginnen, hebben meestal grote plannen voor prestaties. Echter, dat is wanneer hun grootste vijand verschijnt – tijd. Werken met een Virtuele Assistent is een investering die je vaak in staat stelt om je volgende mijlpalen veel sneller te bereiken dan alleen.

Flexibele werktijden

Wanneer je met een Virtuele Assistent werkt, ben je vrij om werktijden met haar te onderhandelen. Als je merkt dat je ondersteuning nodig hebt bij het afhandelen van een webinar dat ‘s avonds moet plaatsvinden, zal dit zeker geen probleem zijn. Het werk van een Virtuele Assistent is freelance. Deze mensen werken vaak vanuit huis, dus ze zijn op verschillende tijden beschikbaar.

Beheer en strategie van sociale media

Als je weet wat je met je gemeenschap wilt delen, maar niet weet hoe je het moet samenstellen – de ondersteuning van een Virtuele Assistent is voor jou. Door de juiste persoon te selecteren, krijg je hulp bij het creëren van graphics, het publiceren ervan en zelfs het creëren van alle inhoud voor sociale media. Als resultaat verbeter je je online imago, en zal je bedrijf als professioneler worden waargenomen.

Vertrouwelijkheid

Bij de start van de samenwerking met een Virtuele Assistent kun je een vertrouwelijkheidsovereenkomst ondertekenen. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van je klant of de strategie van je bedrijf niet naar je concurrenten gaan.

Professionele klantenservice

Het scala aan competenties van Virtuele Assistenten is immens. Het zijn vaak mensen die al regelmatig met werken in een kantoor te maken hebben gehad en besloten hebben om hun eigen bedrijf te proberen. Daarom hebben ze de relevante ervaring, die jij in bepaalde zaken misschien mist. Immers, een ondernemer hoeft niet alles te weten. Een van de elementen die je in de handen van virtuele ondersteuning kunt leggen, is klantenservice.

Vandaag de dag is het aantal online winkels dat dezelfde producten aanbiedt enorm. Daarom is het noodzakelijk om adequate service te bieden om te concurreren op de markt. Klanten zullen de winkel kiezen waar ze echte ondersteuning krijgen tijdens het winkelen en antwoorden op al hun vragen over het product.

Veelzijdige specialist

Een Virtuele Assistent is een ideale oplossing voor een groeiend bedrijf. Door één persoon in te huren, kun je meerdere werknemers winnen. Dit alles dankzij het feit dat het scala aan competenties van een Virtuele Assistent verbazingwekkend is. Vaak zal één persoon professioneel graphics ontwerpen, een marketingstrategie ontwikkelen en ook inhoud voor je nieuwsbrief voorbereiden.

Virtuele Assistent zal je zwaktes aanvullen

Ondernemers zijn allrounders, wat een enorm verschil maakt voor degenen die een klein bedrijf runnen. Toch weten we allemaal dat niemand een professional is in alle vaardigheden en domeinen. Virtuele Assistenten zijn specialisten in een paar gekozen disciplines. Door er een te selecteren met de juiste competenties, kun je een geweldig argument voor je bedrijf vinden.

Redenen om een virtuele assistent in te huren – samenvatting

Het inhuren van een Virtuele Assistent is een geweldige manier om je bedrijf te laten groeien of een nieuw idee een kickstart te geven. Door taken rationeel te delegeren, krijg je meer energie voor prioriteiten die je helpen groeien. Je zorgt voor wat het belangrijkst is en legt alles wat anders is in de handen van een Virtuele Assistent.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijen gemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago