Hoe bereik je onbesliste klanten die hun winkelwagentje verlaten en moedig je hen aan om terug te keren naar je website? Probeer remarketing! Maar wat is remarketing? Lees hieronder.

Remarketing – inhoudsopgave:

  1. Wat is remarketing?
  2. Hoe werkt remarketing?
  3. Adverteren die de gebruiker volgt
  4. Hoe werkt remarketing in Google Ads?
  5. Wat heb je nodig om te beginnen met remarketing op Facebook?
  6. Verhoog de winst met remarketing
  7. Wat is remarketing?

    Remarketing is een steeds populairder wordende techniek om die klanten te beïnvloeden die een product- of dienstwebsite hebben verlaten.

    Het idee van remarketingcampagnes concentreert zich op het tonen van herinneringsadvertenties aan die mensen die de site hebben bezocht en specifieke acties hebben ondernomen. Het opnieuw presenteren van het aanbod in een gebruiksvriendelijk formaat is een ander belangrijk punt om de behoefte aan het aangeboden product of de dienst te verdiepen. Klinkt als een effectieve manier om alleen geïnteresseerde klanten te bereiken? Dat is het zeker!

    Hoe werkt remarketing?

    Simpele gezegd – remarketing maakt het mogelijk om advertenties te tonen aan een groep ontvangers die eerder een website hebben bezocht en een vooraf gedefinieerde actie hebben voltooid – bijvoorbeeld het toevoegen van een product aan het winkelwagentje zonder de aankoop te voltooien.

    Dit geeft de marketeers de zekerheid dat ze te maken hebben met een geïnteresseerde persoon die om de een of andere reden het aankoopproces niet heeft voltooid.

    Adverteren die de gebruiker volgt

    Remarketing biedt de mogelijkheid om een geïnteresseerde internetgebruiker te volgen – hierdoor kan hij/zij zich vertrouwd maken met een bedrijf dankzij een vermenigvuldigd bericht. Bovendien vergroot het het consumentenvertrouwen in het bedrijf door advertenties te tonen op de websites die dagelijks worden bezocht.

    Subtiel gebruik van vrije ruimte voor deze vorm van adverteren (alleen verbaal met zoekwoorden of graphics) maakt de boodschap geloofwaardiger en is geen opdringerige presentatie van producten of diensten.

    Hoe werkt remarketing in Google Ads?

    Met remarketing in Google kun je je product of dienst succesvol presenteren aan onbesliste klanten op basis van de zoekmachine van Google en binnen zijn advertentienetwerk. Dit omvat partnerwebsites, portals en zelfs YouTube).

    Hoe ziet dat er in de praktijk uit?

    De website van de producent installeert speciale code om bezoekers toe te voegen aan de lijst van potentiële klanten. Dankzij de mogelijkheid om gegevens en cookies op de schijf van de klant op te slaan, is het mogelijk om hun activiteit te volgen. Als gevolg hiervan kun je op deze gegevens opereren en je advertentiemateriaal afstemmen op de behoeften van de gebruiker door gepersonaliseerde advertenties te tonen.

    Wat heb je nodig om te beginnen met remarketing op Facebook?

    De eerste stap is om de FB-pixel op je pagina te installeren en deze specifieke gebeurtenissen toe te wijzen die conversies voor jou betekenen. Dit kan bijvoorbeeld het toevoegen van een product aan je winkelwagentje of het weergeven van een productkaart zijn. Wanneer je de code plakt, verzamelt de pixel gegevens over het gebruikersgedrag op je site.

    De volgende stap is om een aangepaste doelgroep te creëren – als deze te groot blijkt te zijn voor jou, kun je deze groep verder verfijnen naar de demografie die je wilt. Je kunt ook advertenties richten op mensen die specifieke pagina’s op je website hebben bekeken of specifieke producten hebben doorzocht.

    Verhoog de winst met remarketing

    De hoge effectiviteit van remarketingadvertenties in combinatie met de relatief lage kosten voor het verwerven van een potentiële klant zijn de voordelen van deze techniek. Een bijkomend voordeel is dat internetgebruikers de kans hebben om de advertentie van het bedrijf in hun natuurlijke omgeving tegen te komen terwijl ze hun favoriete sites doorbladeren.

    Naast Google en FB kun je ook trackingcode installeren op je bedrijfsaccount op YouTube. Wat je ook met deze techniek krijgt, zijn verhoogde conversies en een betere merkbekendheid, wat zeker bijdraagt aan de redenen om voor remarketing te kiezen als je dat nog niet hebt geprobeerd.

    Je vindt het misschien ook leuk: 18 manieren om de verkoop te verhogen en binnen het budget te blijven

    Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.

    Zofia Lipska

    Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

    View all posts →

Zofia Lipska

Met meer dan 10 jaar ervaring in digitale marketing weet Sophia niet alleen de regels van deze industrie, maar weet ze vooral ook hoe ze deze kan doorbreken om uitstekende en creatieve resultaten te behalen.

Share
Published by
Zofia Lipska

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago