Vandaag de dag maakt de huidige concurrentie webanalyse tot een onmisbaar hulpmiddel voor ondernemers. Een van de handige functies is de Bounce Rate. Vandaag willen we het onderwerp introduceren en enkele tips geven over hoe je hiervan kunt profiteren om je onderneming te laten groeien.
Bounce rate vertelt je welk percentage van de gebruikers een site heeft bezocht en deze vervolgens heeft verlaten, d.w.z. zonder verdere actie te ondernemen. De rate wordt berekend door het aantal sessies met verlaten te delen door het totale aantal sessies.
De bewering dat hoe hoger de bounce rate, hoe slechter de website is, is niet helemaal waar. Het hangt allemaal af van de aard van de site, het ontwerp, de sector of zelfs de verwachtingen van het publiek. Blogs of nieuwssites kunnen bijvoorbeeld hogere rates hebben. Dit betekent echter niet dat de server niet interessant voor hen was. Het kan zijn dat ze op de eerste pagina het antwoord op de vraag vonden waar ze naar zochten.
Factoren die de Bounce Rate verhogen zijn:
Als een hoge Bounce Rate schadelijk is voor je bedrijf, kun je de onderstaande tips volgen:
De exit rate vertelt je welk percentage van alle paginaweergaven op een site de laatste paginaweergaven in een sessie zijn. De bounce rate richt zich echter op het percentage pagina’s die de enige pagina’s waren die door gebruikers werden bezocht.
Vergeet niet de bounce rate in overweging te nemen bij het analyseren van een website. Met correct geïnterpreteerde resultaten kan een bedrijf de conversies binnen hun site verbeteren.
Lees: Hoe de conversie in je e-store te verhogen
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook en Twitter.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…