Categories: BlogZakelijk

Hoe de verkoop voor Kerstmis te verhogen?

Verkoopt u speelgoed voor kinderen, woonaccessoires of misschien computers online? Wilt u dat uw online winkel voor Kerstmis hogere winsten genereert? We hebben een paar tips om de verkoop te stimuleren en het nieuwe jaar met een glimlach te beginnen.

Hoe de verkoop voor Kerstmis te verhogen:

  1. Belangrijke data voor e-commerce
  2. Zorg voor de website
  3. Breid betalings- en leveringsopties uit
  4. Verpak uw bestelling netjes
  5. Verleng de retourperiode
  6. Investeer in online marketing

Mensen blijven elk jaar meer en meer geld uitgeven met Kerstmis. Als u een online winkel runt, zorg er dan voor dat zoveel mogelijk van dat geld rechtstreeks naar uw kassa gaat. Vraag je af hoe je de verkoop voor Kerstmis kunt verhogen? Bekijk onze tips over hoe je hogere winsten kunt behalen in de aanloop naar Kerstmis.

Belangrijke data voor e-commerce

Naast Black Friday, dat wordt beschouwd als het begin van de pre-feestdagen gekte, zijn er verschillende andere data met marketingpotentieel die niet over het hoofd mogen worden gezien bij het runnen van een online winkel. Een daarvan is Cyber Monday (26 november) , een dag van promoties in online winkels. Welke andere data moet je in de gaten houden?

  • Gratis Leveringsdag (5 december)
  • Als uw winkel het zich kan veroorloven, neem dan deel aan dergelijke activiteiten, want zo kunt u een breder scala aan klanten aantrekken (meer hierover later in het artikel).

  • Sinterklaas (6 december)
  • Zonder twijfel is dit de dag waarop alle kinderen in de meeste landen een cadeau krijgen, groot of klein. Daarom kan zelfs een speciale kortingscode of een banner op de website die informeert over een “Sinterklaas” korting, laatkomers aantrekken en de verkoop stimuleren.

  • Groene Maandag (10 december)
  • Toen eBay meer dan een decennium geleden historisch hoge verkopen rapporteerde op de tweede maandag van december, werd het bekend als Groene Maandag. Het is de dag waarop consumenten zich realiseren hoe weinig tijd er nog over is tot Kerstmis en beginnen de winkels te bestormen op zoek naar cadeaus.

  • Het weekend voor Kerstmis (15-16 december)
  • Veel mensen kopen cadeaus op het laatste moment, dus voor veel online winkels kan de piekverkoop op dit moment vallen.

    Zorg voor uw website

    Als uw website nog geen SSL-certificaat heeft, dat de veiligheid en betrouwbaarheid van het domein garandeert, denk dan aan het installeren van dit hulpmiddel. Dankzij dit zult u ook uw positie in Google verbeteren. Des te meer redenen om ervoor te kiezen.

    Een ander belangrijk aspect is de laadtijd van de website. Als afbeeldingen en inhoud lang duren om te laden, zullen potentiële klanten snel naar de site van een concurrent gaan. Het is de moeite waard om niet alleen te zorgen voor de snelheid van de website op desktop, maar ook in de mobiele versie. Voor veel mensen is een smartphone het snelste hulpmiddel om naar cadeaus te zoeken. In uw vrije tijd – tijdens een pauze op het werk of tijdens files.

    Soms kan zelfs het toevoegen van een feestelijke toets aan uw bedrijfslogo of het plaatsen van een afteltimer op uw website klanten motiveren om meer te kopen. Bovendien kunt u dergelijke elementen zelf op de site invoegen – u kunt instructievideo’s en artikelen online vinden.

    Breid uw betalings- en leveringsopties uit

    Niet elke winkel heeft een omzet die hoog genoeg is om gratis levering in te voeren, ongeacht de orderwaarde. Desondanks zijn er een paar manieren om ervoor te zorgen dat een dergelijke actie kleinere online winkels niet te hard in de portemonnee raakt, en toch bijdraagt aan een stijging van de verkoop voor Kerstmis.

    Gratis verzending kan bijvoorbeeld worden ingesteld vanaf een specifiek bedrag – 5, 10 of 30 dollar, afhankelijk van het aantal producten in uw winkelwagentje. Als u bijvoorbeeld minstens 3 producten koopt, krijgt u gratis verzending. In plaats van volledig gratis verzendkosten, kunt u besluiten om slechts één gratis vorm aan te bieden – bijvoorbeeld koerier of levering aan een pakketautomaat. En belangrijk, voor veel klanten is het de vorm van levering zelf die telt. Niet iedereen kan thuis wachten op een koerier of postbode, dus het ontbreken van de leveringsoptie naar een geautomatiseerde pakketautomaat (APM), een krantenwinkel, kiosk of het dichtstbijzijnde postkantoor kan ervoor zorgen dat de klant het winkelen opgeeft.

    Een ander element dat consumenten nog steeds kan aantrekken, is de betalingsvorm, zorg ervoor dat de beschikbare opties een snel transfersysteem omvatten, wat een handige manier is om online betalingen te doen.

    Verpak uw bestelling netjes

    Het zou lijken dat het niet de verpakking is die belangrijk is, maar wat erin zit. Echter, voor online winkels kan de manier waarop de bestelling is verpakt belangrijk blijken te zijn. Het moet zo esthetisch en creatief mogelijk zijn. Dan is de kans groot dat de klant de aankoop wil vieren met een foto en deze vervolgens op sociale media plaatst. Gratis reclame.

    Hoe verpakt u uw assortiment dan om het oog van de klant te plezieren? In plaats van een kartonnen doos, kunt u een gepersonaliseerde doos gebruiken of een “bedankt” briefje op de doos afdrukken. U kunt 2-3 snoepjes in de verpakking doen in een bedrijfsverpakking of een bedrijfssticker. Veel hangt af van de aard van uw e-commercebedrijf. Eén ding dat u moet vermijden – besparen op verzendmaterialen en een slordige manier van verpakken. Ondanks de schijn letten klanten op details.

    Verleng de retourperiode

    Kerstcadeaus worden meestal gegeven op 24 of 25 december, afhankelijk van het land, en hun aankoop gebeurt meestal veel eerder. In dit geval kan de retourperiode van 30 dagen, laat staan de retourperiode van 14 dagen, te kort zijn. Daarom moet u deze verlengen tot 60 dagen en bij voorkeur deze informatie op een prominente plaats op de website van de online winkel plaatsen.

    Investeer in online marketing

    Toegegeven, de beste tijd om een pre-kerst promotiecampagne te plannen is direct na de zomervakantie. Met de juiste mobilisatie kunt u snel veel bereiken. Om deze reden, wanneer u de inkomsten en uitgaven van uw online winkel voor Kerstmis plant, neem ook de kosten van marketingactiviteiten op – Facebook-advertenties of Google AdWords-campagnes. Niettemin, zoals experts beweren, is de meest effectieve manier om verkeer voor Kerstmis te genereren e-mailmarketing. Overweeg dan uw e-mailmarketingactiviteiten zorgvuldig. Stuur uw aanbod ruim van tevoren, zorg ervoor dat u de juiste sjabloon en de juiste links in uw e-mails heeft.

    Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan bij ons aan op Facebook en Twitter!

    Andy Nichols

    Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

    View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

2 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

2 weeks ago