Categories: BlogZakelijk

Uitbesteding van werk tijdens de pandemie

De COVID-19-pandemie heeft verschillende aspecten van ons leven veranderd. De verschuiving naar telewerken en de bijbehorende uitdagingen hebben onze privé- en professionele sferen aanzienlijk beïnvloed. De wereldwijde pandemie heeft ook de perceptie van uitbesteding in de zakelijke kringen sterk beïnvloed. Een grondig begrip van zakelijke tactieken gebaseerd op het delegeren van bepaalde taken buiten het bedrijf kan een manier zijn geweest om te overleven tijdens deze moeilijke tijd. Hoe heeft de COVID-19-pandemie de uitbesteding beïnvloed? Hoe kan uitbesteding organisaties helpen? Lees verder.

Uitbesteding van werk tijdens de pandemie – inhoudsopgave:

  1. Impact van de Covid-19-pandemie op uitbesteding van werk
  2. De toekomst van uitbesteding van werk
  3. Samenvatting

Impact van de Covid-19-pandemie op uitbesteding van werk

Zelfs vóór de COVID-19-pandemie was de wereldwijde uitbestedingsmarkt gewaardeerd op $221,5 miljard volgens een rapport van Grand View Research uit 2019. De nationale lockdowns hebben bedrijven gedwongen om snel alle mogelijke taken naar de modus van telewerken te verschuiven. Deze trend heeft daarom een vraag gecreëerd naar het vinden en ontwikkelen van nieuwe bedrijfsmodellen voor organisaties, inclusief uitbesteding.

Een van de belangrijkste redenen die bedrijfsleiders aanmoedigden om uitbestedingsdiensten te gebruiken, was de wens om kosten te besparen en tijd te optimaliseren. Het Global Managed Services-rapport van 2020 toont aan dat bedrijven over de hele wereld op zoek waren naar ondersteuning op afstand om met een pandemiecrisis om te gaan. Bijna 80% van hen deed een beroep op uitbesteding. De trend om uitbestede diensten te gebruiken in het tijdperk van de coronaviruspandemie groeide gestaag, aangezien bedrijven flexibeler moesten worden en open moesten staan voor nieuwe oplossingen.

Veel bedrijven hebben gerealiseerd dat ze in een zeer korte tijd een digitale transformatie moeten ondergaan om de impact van de pandemie op hun activiteiten te verminderen. De crisis heeft organisaties ook gedwongen om steeds meer afhankelijk te zijn van de tools en oplossingen die nodig zijn om op afstand te werken. Organisaties die ervoor kozen om sommige taken aan freelancers te delegeren, moesten de juiste softwareoplossingen hebben om freelance medewerkers te beheren. In het bijzonder hebben FMS-systemen hier een sleutelrol gespeeld.

De toekomst van uitbesteding van werk

Het eerder genoemde rapport van Global Managed Services toont aan dat 45% van de ondervraagde organisaties van plan is om meer diensten uit te besteden. Dit is deels omdat bedrijven zich hebben overgegeven aan zorgen over telewerken en de daaruit voortvloeiende beperkingen. De populariteit van uitbestede diensten tot nu toe (bijv. boekhouding) zal blijven groeien. De reden hiervoor is de toenemende focus van bedrijven op belangrijke interne activiteiten, wat een concurrentievoordeel opbouwt ten opzichte van andere organisaties in de sector.

Bedrijven die uitbestedingsdiensten gebruiken, verlagen interne kosten en krijgen toegang tot gekwalificeerde professionals. Dit is een perfecte kostenbesparingsstrategie die steeds meer bedrijven aanmoedigt om dit bedrijfsmodel te gebruiken.

Uitbesteding van werk – samenvatting

De activiteit van veel bedrijven tijdens de pandemie was ernstig beperkt. Een van de oplossingen voor hun overleving en groei was het gebruik van uitbestedingsdiensten. Naarmate de pandemiecrisis afneemt, kunnen bedrijven terugkeren naar investeringen in hun interne middelen. Dit kan uitbestedingsbedrijven dwingen om de diensten die ze aanbieden te verbeteren of de prijs die ze vragen voor het leveren ervan te verlagen. De samenwerking tussen de twee partijen moet echter nog steeds worden ontwikkeld om volledig voorbereid te zijn op soortgelijke wereldwijde crises in de toekomst.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago