Online sjablonen: 7 ideeën voor online sjablonen die verkopen – Maak en verkoop digitale producten #25

Online sjablonen, weet je hoe je ze kunt maken en verkopen? We hebben al gesproken over e-books en online cursussen, en de methoden om ze online te maken en te verkopen. In de onderstaande tekst gaan we online sjablonen bespreken. We gaan het concept van het sjabloon verduidelijken en de 7 ideeën voor online sjablonen presenteren die je kunt maken en verkopen als digitaal product.

Beste online cursusmarktplaatsen – inhoudsopgave:

  1. Wat is een sjabloon?
  2. Ideeën voor online sjablonen

Wat is een sjabloon?

Het sjabloon is een soort formulier of patroon, dat het startpunt is voor het nieuwe project. Op dagelijkse basis zien we het gebruik van sjablonen door verschillende industrieën en bedrijven. Bijvoorbeeld, de naaister kan een bepaald patroon gebruiken om te combineren met de specifieke afmetingen van de klant. Bij het verzenden van de brief of het pakket gebruik je meestal het sjabloon van het label.

Er zijn veel soorten sjablonen beschikbaar op het internet. Mensen die werken met programma’s zoals Word, Excel of PowerPoint associëren de bladwijzer met het tabblad kant-en-klare sjablonen. Die sjablonen kunnen worden gebruikt om veel soorten documenten te maken. Internetgebruikers kunnen veel verschillende website-sjablonen, CV-documenten, motivatiebrieven, enzovoort kopen of gratis verkrijgen.

Ideeën voor online sjablonen

Sjablonen zijn een van de vele gewilde online producten omdat ze het werk van klanten vergemakkelijken. Allereerst kunnen ze tijd besparen, en vervolgens kosten en energie, die ze zouden moeten besteden als ze ervoor kiezen om hun project zelfstandig te doen. De sjabloonideeën kunnen betrekking hebben op elk gebied van het leven, niet alleen op professionele toepassingen. Er zijn verschillende soorten online sjablonen die je kunt maken en verkopen als digitale producten op het internet.

  1. CV-sjabloon
  2. Bij het zoeken naar een baan kan de kandidaat de aandacht van de potentiële werkgever trekken met behulp van een goed kwaliteits-CV. Niet alle kandidaten hebben grafische ontwerpvaardigheden, daarom kan de organisatie van de elementen een probleem vormen, wat invloed heeft op de uiteindelijke lay-out van het document. Sommige individuen willen hun tijd niet verspillen aan het maken van een CV vanaf nul en geven de voorkeur aan het gebruik van een kant-en-klaar sjabloon.

    De individuen die online sjablonen willen maken, kunnen deze behoeften gebruiken en kant-en-klare sjablonen voorbereiden en aanbieden. Alle makers moeten zich herinneren dat er al veel gratis sjablonen op het internet zijn, wat betekent dat als ze betaalde aanbiedingen willen doen, ze hun werk onderscheidend moeten maken. Je kunt sjablonen maken die zijn gewijd aan specifieke soorten banen of werkplekken. Je kunt sjablonen maken die verschillende stijlen presenteren, bijvoorbeeld elegant, minimalistisch of grafisch.

    Hoe maak je een CV-sjabloon? Het meest basale programma dat kan worden gebruikt, is een tekstverwerker zoals Microsoft Word. Een zeer populair platform dat het maken van CV-sjablonen mogelijk maakt, is Canva, dat dagelijks door veel mensen wordt gebruikt. Je kunt je sjablonen maken op basis van de beschikbare elementen: graphics, foto’s en lettertypen.

  3. Motivatiebrief-sjabloon
  4. Een motivatiebrief is minder vaak vereist dan een CV tijdens het wervingsproces. Daarom is het de moeite waard om het kant-en-klare sjabloon voor te bereiden, omdat het dan moeilijker is om te onthouden hoe zo’n formulier eruit moet zien en de klanten vergeten hoe ze het goed moeten maken. Nogmaals, je kunt verschillende versies maken, afhankelijk van de branche, positie of stijl.

    Het aanbieden van producten in pakketten van twee elementen – het CV en de motivatiebrief kan een uitbreiding van dit idee zijn. Beide documenten kunnen in dezelfde stijl worden voorbereid en deze oplossing is zeer aantrekkelijk voor de klanten. Ze kunnen de situatie vermijden waarin het CV er compleet anders uitziet dan de motivatiebrief, wat het gevoel kan geven dat twee documenten door twee verschillende mensen zijn voorbereid. De samenhang van de documenten kan de aandacht en goedkeuring van het wervings team trekken.

  5. Factuursjabloon
  6. Sjablonen voor facturen bieden gemak voor de individuen die facturen uitgeven. Dergelijke sjablonen bevatten niet alle informatie (factuurnummer en de naam van de tegenpartij moeten apart worden toegevoegd), maar de vaste elementen van de factuur zijn inbegrepen. Wat moet een factuur bevatten lees je in de aparte tekst.

  7. Businessplan-sjabloon
  8. Een eigen bedrijf starten is een zeer veeleisende taak. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de beginnende ondernemers het proces van het maken van een businessplan overslaan of hun businessplannen niet nauwkeurig maken. Het kant-en-klare sjabloon kan hen helpen met deze taak. Op deze manier wordt het risico van het verliezen van belangrijke elementen van het plan verwijderd. Het werk aan de visuele kant van het document en de opmaak is ook niet nodig. Alles wat de klant hoeft te doen, is de noodzakelijke informatie over de toekomstige activiteit invullen.

  9. YouTube-banner-sjabloon
  10. Het maken van een YouTube-banner is een andere taak die vereist dat je ten minste basisontwerpvaardigheden hebt. Zoals al eerder vermeld, heeft niet iedereen dat soort vaardigheden, daarom kunnen veel mensen geïnteresseerd zijn in het gebruik van het kant-en-klare sjabloon. Het is een goedkopere oplossing dan het uitbesteden aan een professionele grafisch ontwerper. Het gebruik van de gratis sjabloonversie brengt het risico met zich mee dat dezelfde banner door meerdere YouTube-kanalen wordt gebruikt.

     

  11. Visitekaartje-sjabloon
  12. In de aparte tekst kun je lezen hoe je een visitekaartje-sjabloon maakt. Niet iedereen heeft de vaardigheden en de bereidheid om zelf visitekaartjes te maken. Er zijn kant-en-klare sjablonen om te helpen met deze taak, die, zoals in het geval van YouTube-banners, minder kosten dan die welke aan een grafisch ontwerper zijn uitbesteed. Er is slechts één nadeel – dergelijke sjablonen passen meestal niet bij de andere ontworpen items van het bedrijf en het merk.

  13. Website-sjablonen
  14. De website-sjablonen zijn niets anders dan aanvankelijk ontworpen webpagina’s die al alle noodzakelijke elementen bevatten. Die sjablonen zijn een enorme hulp voor beginnende individuen en vereisen geen programmeerkennis. Het sjabloon kan worden aangepast aan iemands behoeften door de afbeeldingen, foto’s of gegevens te wijzigen. Tegenwoordig bieden veel ontwerpers responsieve sjablonen aan, die zich automatisch aanpassen aan de grootte van het scherm dat door de bezoeker wordt gebruikt.

Samenvatting

Internetgebruikers waarderen de mogelijkheid om kant-en-klare sjablonen te gebruiken. Het verkort de tijd die nodig is voor het werk en vergemakkelijkt de uitvoering van het werk. De gebruikers hoeven hun energie niet te besteden aan het perfectioneren van hun project, en ze krijgen het product goed voorbereid op visueel, technisch en inhoudelijk vlak. De oplossing is goedkoper dan het uitbesteden van werk aan grafisch ontwerpers.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago