Categories: BlogStart je startup

Top 6 meest winstgevende kleine bedrijven

Het is moeilijk om succesvol te zijn in het bedrijfsleven zonder een goed idee. Dit geldt vooral voor kleine bedrijven. Ze hebben meestal beperkte middelen, menselijke hulpbronnen en infrastructuur. Toch kunnen dergelijke startups immens winstgevend zijn. Wat zijn de meest winstgevende kleine bedrijven? Hier zijn enkele zakelijke ideeën die het grootste potentieel zullen hebben in de komende jaren. Lees verder.

Meest winstgevende kleine bedrijven – inhoudsopgave:

  1. 3D-printen
  2. Gezondheidszorg
  3. Hernieuwbare energie
  4. Social media consulting
  5. Mobiele apps
  6. Duurzame consulting
  7. Samenvatting

3D-printen

3D-printen wordt een van de meest winstgevende bedrijven ter wereld. Het groeit snel in Azië en Noord-Amerika. In 2020 werd de 3D-printmarkt wereldwijd gewaardeerd op 13,7 miljard dollar, maar het zou kunnen groeien tot maar liefst 63,46 miljard dollar tegen 2026. Waarom heeft het zo’n potentieel?

Ten eerste worden toeleveringsketens steeds meer gedigitaliseerd, en de COVID-19-pandemie heeft dit proces zelfs versneld. Ten tweede is er een toenemende focus op duurzaamheid, wat verband houdt met productieoptimalisatie.

Ook wordt personalisatie steeds belangrijker (vooral in de gezondheidszorg). Daarom bieden bedrijven producten aan die zijn afgestemd op specifieke klantbehoeften. Wat meer is, innovatie gaat sneller dan ooit. Het antwoord op al deze kwesties is 3D-printen. Het is gemakkelijker om bestanden op te slaan dan afgewerkte producten, zodat je ze naar behoefte kunt printen, aanpassen voor specifieke doelgroepen en de logistiek in het proces kunt optimaliseren.

Gezondheidszorg

In 2019 voorspelde Fortune, het Amerikaanse prestigieuze zakenmagazine, dat de gezondheidszorgsector de komende jaren snel zou beginnen te groeien. Die voorspellingen waren vrij nauwkeurig. De vraag naar moderne diensten in de gezondheidszorg groeide snel, zelfs tijdens de COVID-19-pandemie.

Mensen hebben niet alleen nieuwe medicijnen en geneesmiddelen nodig, maar ook oplossingen die het mogelijk maken om diagnoses te stellen en contact te hebben met medisch personeel. Dit maakt de zakelijke ideeën in de gezondheidszorg een van de beste. Zelfs een klein bedrijf kan met succes oplossingen en diensten voorbereiden die waarde toevoegen aan de gezondheidszorgsector en de kwaliteit ervan verbeteren.

Hernieuwbare energie

De hernieuwbare energie-industrie lijkt een droom voor kleine en middelgrote bedrijven. De verschuiving naar energie die wordt geproduceerd uit zon, wind of water is een trend die al enkele jaren groeit en nu culmineert. De gemiddelde jaarlijkse netto-toename van de RES-capaciteit wereldwijd is nu 276 GW, of 45% per jaar.

De ontwikkeling van zonne-energie groeit wereldwijd het snelst, en het zal blijven record na record breken. Daarom heeft de hernieuwbare energiemarkt veel potentieel. Kleine bedrijven zullen gemakkelijk hun weg in de sector vinden, bijvoorbeeld door moderne zonnecollectoren te installeren, adviesdiensten te bieden en trainingen op het gebied van hernieuwbare energie aan te bieden.

Social media consulting

Een van de snelst groeiende sectoren in de afgelopen jaren is social media consulting. In feite heeft bijna elk bedrijf een bedrijfsprofiel op Facebook, Instagram en TikTok. Echter, de loutere aanwezigheid daar is niet genoeg om succes te behalen bij het communiceren met bestaande of potentiële klanten. Daarom biedt de social media-industrie kleine bedrijven veel ruimte om te handelen. Met de juiste kennis van sociale netwerksites kunnen ze extreem winstgevend worden.

Mobiele apps

Veel mensen kunnen zich vandaag de dag hun dagelijks leven niet voorstellen zonder verschillende mobiele apps, waaronder zakelijke apps. Het is een enorme markt die in 2021 alleen al met 20,45% groeide en tegen 2025 een waarde van 643,91 miljard dollar zou kunnen hebben. In de afgelopen jaren zijn koeriers-, mode-, medicijnaankoop-, gezondheidsgerelateerde en voedselapps de meest winstgevende gebleken. Elk bedrijf kan deze markt betreden, ongeacht de grootte. Wat telt is een harmonieus team en een goed zakelijk idee.

Duurzame consulting

Duurzaam ondernemen wordt steeds aantrekkelijker als bedrijfsstrategie. Dit is te wijten aan verschillende redenen. Ten eerste is er veel sociale druk op bedrijven om het milieu te beschermen. Ten tweede worden milieuwetten en -voorschriften steeds strenger.

Ten derde stijgen de elektriciteitsprijzen, en bedrijven zoeken naar manieren om deze te optimaliseren. Duurzame consulting is het antwoord op al deze problemen. Door de juiste experts in te huren, kunnen kleine bedrijven met succes advies geven aan de grootste bedrijven over hoe ze milieuvriendelijker kunnen zijn tegen lagere kosten.

Samenvatting

Hoewel kleine bedrijven enkele beperkingen hebben, vooral als het gaat om de schaal van de operaties en het aannemen van nieuwe werknemers, kunnen ze succesvol zijn in verschillende sectoren en bedrijfstakken. Tegenwoordig zijn een goed idee en een verkoopbaar product vaak genoeg om een lucratief contract te ondertekenen en een aanwezigheid op de markt te vestigen.

Je hebt net gelezen over de top 6 meest winstgevende kleine bedrijven. Bekijk ook onze andere artikelen: Generatiekloof op de werkvloer.

Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

View all posts →

Andy Nichols

Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.

Share
Published by
Andy Nichols

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

3 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

3 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago