Categories: BlogE-commerce

Hoeveel kost een e-commerce website met PrestaShop?

Het is algemeen bekend dat de PrestaShop online winkel gratis is, maar sommige elementen vereisen extra betalingen, die soms erg hoog kunnen zijn. Dus hoeveel kost PrestaShop? Hieronder staan de componenten die de uiteindelijke prijs van zo’n winkel beïnvloeden.

Hoeveel kost een winkel op PrestaShop? – inhoudsopgave:

  1. Domein en hosting
  2. Installeren en configureren van PrestaShop
  3. Sjabloon
  4. Betaling, levering
  5. Modules en Marketing
  6. Integraties

Domein en hosting

De kosten van domein en hosting variëren afhankelijk van het hostingbedrijf. De afbeelding hieronder toont de aanbieding van het bedrijf 1&1, dat wordt aanbevolen door PrestaShop.

Installeren en configureren van PrestaShop

Verkopers die zelf geen winkel op PrestaShop kunnen installeren en configureren, kunnen een specialist om hulp vragen. De prijs van zo’n dienst kan variëren van $15 per uur.

Sjabloon

Elke nieuwe handelaar heeft toegang tot een automatisch toegepast sjabloon van PrestaShop. Als ze een ander thema willen kiezen, kunnen ze kiezen voor:

  • het vinden van een gratis sjabloon, maar deze zijn vaak slecht geschikt voor het platform,
  • het kopen van een kant-en-klaar, betaald sjabloon (winkel) – bij de prijs moet je vaak een vergoeding voor implementatie en correcties optellen,
  • het kopen van het auteursproject – dit is de duurste optie en de uiteindelijke prijs hangt af van de voortgang van het project. De voorbereiding van het project kan beginnen vanaf $120, extra configuraties kunnen vanaf $50 kosten, en de implementatie van het project vanaf $220.

Betaling, levering

Sommige betalingsmodules zijn gratis beschikbaar. De handelaar moet echter in gedachten houden dat operators activatiekosten en verkoopcommissies kunnen aanrekenen.

De situatie is vergelijkbaar met de verzendmethoden. Sommige aanbieders bieden gratis integratie, bijvoorbeeld DHL, terwijl voor sommige populaire vormen je extra moet betalen.

Modules en Marketing

PrestaShop biedt veel gratis plugins. Als een handelaar echter in een betaalde module wil investeren, variëren de prijzen van €41,99 tot maar liefst €6.999,99.

Een handelaar die zijn online winkel wil promoten, kan plugins gebruiken, die echter meestal extra betaald zijn. De prijzen van dergelijke modules variëren van 69,99 euro tot maar liefst 801,99 euro.

Integraties

Sommige integraties met externe platforms hebben extra kosten:

  • Integratie met prijsvergelijkingsdiensten kost ongeveer $25,
  • integratie met ifirma boekhouding – gratis,
  • integratie met wfirma boekhouding – €58,99
  • Facebook-integratie – gratis.

Hoeveel kost PrestaShop? Het is zeer moeilijk om de kosten van het runnen van een PrestaShop-winkel duidelijk te definiëren. Elke online winkel is anders, hun eigenaren hebben verschillende kennis en vaardigheden en verschillende vereisten voor de functies. Daarom kan worden geschat dat de kosten van een PrestaShop-winkel variëren van enkele tot honderden dollars.

Bekijk ook onze andere e-commerce artikelen: Hoe maak je een PrestaShop-winkel?!

Je kunt ook in contact blijven en je aansluiten bij onze Facebook-gemeenschap!

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

2 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

2 weeks ago