Categories: BlogE-commerce

Hoeveel kost een winkel op Magento? – 6 componenten om te overwegen

Magento biedt geweldige kansen voor verkopers die besluiten om via dit platform te verkopen. Maar hoeveel kost een winkel op Magento? Ondanks het feit dat de software gratis is, moet je rekening houden met extra kosten, die verschillende waarden kunnen aannemen, afhankelijk van je verwachtingen.

Magento – inhoudsopgave:

  1. Winkelvoorbereiding
  2. Uiterlijk
  3. Platformversie
  4. Integratie
  5. Hosting
  6. Extra’s

Magento winkelvoorbereiding

Een winkel op Magento zelf creëren is gratis, echter, niet elke verkoper kan zo’n taak op zich nemen. In dat geval kunnen ze een bureau inhuren dat hierin gespecialiseerd is. Een voorbeeld prijslijst en wat de service te bieden heeft, is te vinden op Magento Implementation Network. Een tussenoplossing is om een freelancer in te huren.

Uiterlijk

De goedkoopste optie is om een kant-en-klaar sjabloon te kiezen. Als de verkoper echter een individueel project wil, kan dit variëren van enkele honderden tot zelfs enkele duizenden dollars. De uiteindelijke prijs varieert afhankelijk van: het aantal subpagina’s dat moet worden geïmplementeerd, de hoeveelheid materiaal en hun complexiteit, niet-standaardoplossingen, animaties, enz. Een indirecte oplossing is om een kant-en-klaar sjabloon te gebruiken en dit aan te passen aan individuele behoeften, met behulp van plugins.

Platformversie van de Magento winkel

Een aanzienlijke invloed op de prijs is ook de keuze van de platformversie. Magento biedt drie oplossingen:

  • Magento Open Source – een gratis optie die basisoplossingen voor e-commerce omvat,
  • Adobe Commerce – is een volledig functionele e-commerce oplossing. De prijs van deze oplossing wordt individueel bepaald, maar begint bij ongeveer 2 duizend $ per maand,
  • Magento Cloud – heeft identieke functies als Magento Commerce, maar deze versie is volledig cloud-gebaseerd en beheerd.

Een vergelijking van de functies van Magento Open Source en Adobe Commerce is te zien in de afbeelding hieronder en op deze link.

Integratie

Elke winkel heeft, in elke fase, verschillende integraties nodig. De uiteindelijke prijs hangt niet alleen af van het aantal integraties, maar ook van hun complexiteitsniveau. De basisintegraties zijn bijvoorbeeld betaalmethoden, levering, marketingtools of magazijn.

Hosting

Een winkel op Magento creëren vereist dat de verkoper hosting koopt. De systeemeisen van het platform zijn hoog, dus de server moet krachtig genoeg zijn. Alleen gebruikers van Magento Commerce Cloud hebben de hostingkosten inbegrepen in hun licentie. Bij de prijs van de winkel moet je ook de kosten voor de aankoop van een domein optellen. Dit kan variëren van enkele tientallen tot enkele honderden $ per jaar, maar meestal is het eerste jaar gratis.

Extra’s

De verkoper kan zowel gratis als betaalde plugins gebruiken. Ze zijn beschikbaar op deze link. De basis van gratis extensies voor eigenaren van betaalde versies van het platform (Adobe Commerce en Adobe Commerce Cloud) is kleiner.

Dus hoeveel kost een winkel op Magento? De uiteindelijke prijs van een winkel op Magento hangt af van de verkoper – zijn verwachtingen, behoeften en keuzes. Het niveau van kennis, vaardigheden en tijd moet ook in overweging worden genomen, aangezien het daarvan afhangt of het nodig is om de hulp van een bureau (freelancer) in te schakelen.

Bekijk ook onze andere e-commerce artikelen: Hoe een Magento winkel op te zetten?!

Je kunt ook in contact blijven en je aansluiten bij onze Facebook-gemeenschap!

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

3 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago