Hoe maak je je eigen online cursus? Is het moeilijk om een online cursus te maken? In het vorige artikel hebben we uitgelegd hoe je je kunt voorbereiden op het maken van een online cursus. In het onderstaande artikel willen we de laatste fase van dit proces bespreken. Als je wilt ontdekken hoe je je eigen internetcursus kunt maken, nodigen we je uit om onze tekst te lezen.
De titel is dit deel van de cursus dat door alle potentiële klanten wordt gezien. Na het zien van dit element beslissen de gebruikers of ze meer over de cursus willen weten of niet. Wat moet een goed internetcursus titel bevatten?
Naast de gestandaardiseerde informatie over de inhoud, moet er een duidelijke boodschap zijn die de gebruiker laat zien, waarvoor de cursus een oplossing is. Vergeet niet dat zinnen die te breed of vaag zijn, niet genoeg informatie bieden en daarom geen waarde hebben. Begin met het probleem in gedachten en kijk wat er in browsers wordt gezocht. Je kunt speciale software gebruiken zoals Ahrefs, Sumrush en Ubersuggest, of gratis tips gebruiken die zichtbaar zijn in de Google-browser.
Bij het beslissen over je titel moet je je doelgroep niet vergeten. Ken je doelgroep en pas de toon, stijl en formulering aan. Je titel moet gemakkelijk uit te spreken en te onthouden zijn. Je klanten moeten in staat zijn om de cursus aan hun vrienden aan te bevelen zonder dat ze moeilijke, ingewikkelde namen hoeven op te schrijven.
Samenvattend, bij het kiezen van de titel voor je cursus, vergeet niet het doel van de cursus en de voordelen van het leren te verduidelijken. Let op je formulering, toon en grammaticale correctheid – je titel moet gemakkelijk te onthouden en foutloos zijn.
Bewaar de hele inhoud van de cursus op één plek. Als je aantekeningen, boeken en voorbeelden hebt, is dit een geweldig moment om ze door te nemen en te sorteren. Probeer vervolgens alle elementen in één logisch plan te organiseren. Begin met meer algemene modules en ga vervolgens verder met de concepten van specifieke lessen.
De cursus moet je klant in staat stellen om op een natuurlijke, moeiteloze manier kennis te vergaren. Een goed idee voor de organisatie van de cursus is om een schriftelijke beschrijving van de doelen voor elke les te geven. Laat je studenten weten, wat ze tijdens de les zullen leren. Wat wil je dat ze weten of leren doen, na de les? Deze praktijk helpt je te zien hoe goed je timing overeenkomt met de inhoud, evenals of de inhoud goed door de cursus is verdeeld zodat het logisch stroomt en de kennis van de cursusgebruiker verrijkt.
Vergeet niet twee aanvullende eenheden: inleiding en samenvatting. In de eerste eenheid introduceer je het programma, de doelstellingen van de cursus en informatie over de verwachte resultaten – je klant moet weten welke vaardigheden hij zal verwerven. In de samenvatting bespreek je alle doelen van de cursus en laat je de winst zien die je klant heeft behaald door je cursus aan te schaffen en door te werken.
Als je hebt besloten om een online cursus in de vorm van video te maken, moet je in deze fase van de productie al je lessen opnemen. Met je opzet klaar en wetende wat je je publiek wilt vertellen, beslis je over de vorm voor elk onderwerp. Je hebt twee opties: je kunt jezelf opnemen terwijl je tegen de camera praat of het scherm van de computer opnemen terwijl je je activiteit uitlegt.
Wanneer je materiaal klaar is, moet je het bewerken. Veel programma’s stellen je in staat om die taak uit te voeren. Een voorbeeldoplossing is de software Lightworks, bedoeld voor Windows, OS X en Linux. Er is een gratis versie van deze software beschikbaar, waarin de toegang tot sommige functionaliteiten beperkt is. De volledige, premium versie is ook beschikbaar.
Wat moet de lengte van een online cursus zijn? Er is geen duidelijk antwoord op deze vraag. Afhankelijk van het onderwerp en de reikwijdte van het materiaal kan de lengte verschillen. Het belangrijkste is het doel van de cursus en het feit dat we de gebruiker van punt A naar punt B willen begeleiden, daarom moet de cursus effectief en goed tempo zijn.
Het is gemakkelijker om kennis te verwerven wanneer het mogelijk is om deze in de praktijk toe te passen. Bereid dergelijke taken voor je publiek voor die hen helpen hun vaardigheden te ontwikkelen. Je kunt de resultaten testen met quizzen. De deelnemers aan je cursus moeten in staat zijn om hun sterke en zwakke punten te ontdekken en, indien nodig, te ontdekken welk deel van de cursus ze moeten herzien.
Met verschillende soorten multimedia kun je de vorm van je cursus opvrolijken. Voeg interessante afbeeldingen, animaties toe of wek de wens om te concurreren onder je cursusdeelnemers. Bied prijzen en beloningen voor elke goed uitgevoerde taak. Je kunt verrast zijn hoe zelfs een klein gebaar van jouw kant je studenten kan motiveren om systematisch te werken.
Verkoopmodellen van digitale producten werden aan het begin van deze cyclus van artikelen besproken. In het kort kun je besluiten om je product aan te bieden in ruil voor een eenmalige betaling of een abonnementsmodel kiezen dat je een stabiel inkomen biedt. In het geval van de laatste optie kunnen er enkele moeilijkheden optreden bij het aanpassen van het aanbod aan het type verkoop. Als je meerdere producten (online cursussen) al hebt gemaakt, kun je een pakket samenstellen van verschillende cursussen.
Naast het geselecteerde verkoopmodel moet je de juiste, passende prijs instellen. Het is geen gemakkelijke taak, omdat er in vergelijking met fysieke producten duidelijke gegevens zijn over de kosten van het gebruikte materiaal of andere kosten. Hoe moet je dan de prijs van de online cursus instellen? Hier zijn een paar tips:
Het creëren van een online cursus is een complex proces. Al deze punten laten zien hoe je je eigen online cursus kunt maken. De volgende stap van het proces is distributie en promotie, die in de volgende artikelen in deze cyclus zullen worden besproken.
Als je onze inhoud leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…