Affiliate marketing definiëren zonder Pininterest en zijn gemeenschap te noemen, is onmogelijk. Statistisch gezien breekt het nieuwe hulpmiddel, dat sinds 2010 operationeel is, momenteel records van populariteit. Uitgevers maken gretig gebruik van zijn succes. Wat is het fenomeen van het platform? Wat is de verbinding tussen Pinterest en samenwerkingsmarketing? Hoe doe je affiliate marketing op Pinterest? We haasten ons om het uit te leggen!
Er verschijnen veel statistieken over gebruikers en hun activiteit op het medium online. Volgens het rapport van 2021 dat door het platform zelf is gepresenteerd, ziet Pinterest er als volgt uit:
De bekendheid van het platform is indrukwekkend. Maar weet je wat Pinterest-gebruikers leuk vinden aan het platform? Wat trekt de menigte aan? Onbetwistbaar is het de eerder genoemde winkelidee. Pinterest wordt een steeds populairdere plek om aankopen te doen. De mogelijkheden stoppen echter daar niet. Gebruikers zoeken naar allerlei nieuws en communiceren met familie en vrienden. Voor velen is Pinterest een plek geworden voor professionele ontwikkeling en zelfpresentatie van het merk, producten en diensten. Zie je hier een plek voor jezelf?
De werking van Pinterest verschilt van die van andere sociale media. Na het aanmaken van een account vraagt het platform je om de categorieën van jouw keuze te selecteren. Het zoekgebied kan bijvoorbeeld interieurontwerp, huisdieren of mode zijn. Voortaan verschijnen zogenaamde pins, die gerelateerd zijn aan jouw filters, op de hoofdpagina. Kort gezegd, een pin is het equivalent van een Facebook-post of een relatie op Instagram. Je kunt een pin die je leuk vindt op jouw bord accepteren.
Heb je geen aantrekkelijke categorie gevonden? Hier is je kans om jouw bord op te zetten. Je voegt toe wat je gepast vindt. In de nieuwsfeed vind je de meest populaire pins en die van de borden die je observeert. Elke pin bestaat uit een afbeelding (let op – voor zakelijke accounts zijn ook video’s beschikbaar), een link die naar een andere site leidt, een titel, een beschrijving, de naam van de auteur, opmerkingen en informatie over de records.
Waar houden uitgevers van Pinterest van? Je kunt niet ontkennen dat het een geweldig medium is om verkeer te genereren. Redirects naar andere sites zijn niet verboden – ze zijn zelfs welkom! Aantrekkelijke content op het platform beïnvloedt vaak de aankoopbeslissing van een klant. Aan de andere kant is het slechts één klik verwijderd van de plek waar de transactie plaatsvindt. Het proces is uiterst efficiënt. Pinterest is een combinatie van gemeenschap en zoekmachines geworden. Volgens rapporten gepresenteerd door Open Mobi heeft tot 57% van de gebruikers een product via Pinterest gekocht.
Vraag je je af of het object van jouw promotie waarschijnlijk succes zal hebben op het platform? Volgens beschikbare statistieken zijn de dominante sectoren op Pinterest:
Heb je besloten dat jouw gekozen sector een plek zal vinden op het platform? Weet je echter wat je moet doen om de content die je maakt interessant te maken? We stellen bewezen en effectieve methoden voor.
De overvloed aan mogelijkheden die Pinterest biedt, is verbijsterend voor menig uitgever.
Misschien is dit het platform waar jouw sector een kans heeft om naam te maken? Pinterest is ook een kans voor slimme deals voor beide partijen – uitgevers en gebruikers. Wil je afbeeldingen maken die goed verkopen? We hopen dat we je na het lezen van dit artikel hebben aangemoedigd om een kans te wagen en zelf het marketingpotentieel van Pinterest uit te proberen!
Je hebt net ontdekt hoe je affiliate marketing op Pinterest doet! Lees ook: Hoe doe je affiliate marketing?
Als je onze content leuk vindt, sluit je dan aan bij onze drukke bijengemeenschap op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.
Een probleemoplosser met 5 verschillende diploma's en eindeloze reserves van motivatie. Dit maakt hem een perfecte bedrijfsleider en manager. Bij het zoeken naar werknemers en partners zijn openheid en nieuwsgierigheid naar de wereld de kwaliteiten die hij het meest waardeert.
Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…
In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…
Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…
Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…
Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…
In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…