7 redenen om een ebook te schrijven voor je bedrijf – Maak en verkoop digitale producten #14

Wat zijn de belangrijkste redenen om een ebook voor uw bedrijf te schrijven? In onze tekst presenteren we 7 redenen waarom uw bedrijf ebooks zou moeten creëren. We zullen u alle voordelen en kansen tonen die deze oplossing met zich meebrengt. Ontdek waarom het creëren van ebooks zo winstgevend is en hoe u deze activiteit in uw voordeel kunt gebruiken.

Waarom een ebook voor uw bedrijf schrijven – inhoudsopgave:

  1. Kwaliteit en kwantiteit van leads
  2. Opbouw van mailinglijst
  3. Toename van websiteverkeer
  4. Versterking van de positie van een expert
  5. Zich onderscheiden van de concurrentie
  6. Passief inkomen
  7. Eenvoudige creatie en distributie

Kwaliteit en kwantiteit van leads

Een eigen bedrijf hebben betekent dat u producten of diensten heeft die u wilt verkopen – u wilt de interesse van internetgebruikers in uw product wekken. Ebook kan een onderdeel worden van uw contentmarketingstrategie, die u kan helpen om uw doelgroep te bereiken. In de eerste stap moet u uw doelgroep definiëren en geschikte onderwerpen kiezen die hen kunnen interesseren.

Een nieuw gecreëerd ebook moet worden gepromoot onder uw doelgroep. Personen die uw ebook op de landingspagina van het product vinden, besteden meestal meer tijd op de pagina; ze downloaden niet alleen het ebook, maar lezen ook over het bedrijf en het assortiment dat door uw bedrijf wordt aangeboden. U kunt ook uw ebook aanbieden in ruil voor het aanmaken van een gratis account op uw website.

Opbouw van mailinglijst

Dit punt is direct verbonden met de vorige paragraaf. Maak een landingspagina voor uw ebook, die u zult gebruiken om links te creëren. Informatie over automatische download in ruil voor het aanmaken van een account of het geven van een e-mailadres moet op de landingspagina worden geplaatst.

Waarom heeft u een database van e-mails nodig? Allereerst krijgt u contact met personen die al interesse hebben getoond in het betreffende onderwerp. Met deze informatie kunt u advertenties richten die verband houden met uw volgende producten of diensten.

U kunt, met toestemming van de e eigenaren, hen berichten sturen over promoties, de reikwijdte van uw diensten en nieuwe producten in uw winkel. Dit zal u helpen om in constante relatie te blijven met uw potentiële klanten.

Toename van websiteverkeer

De promotie van een ebook kan veel nieuwe gebruikers aantrekken, die naar de landingspagina van het product zullen gaan. Dit vergroot de kans dat ze langer op uw website blijven, en sommigen van hen worden uw vaste klanten.

De effectiviteit van uw activiteiten kan worden gecontroleerd in Google Analytics. Daar vindt u nauwkeurige informatie over de omvang van het websiteverkeer en de bron ervan.

Versterking van de positie van een expert

Het opbouwen van de positie van een expert kan veel voordelen voor het bedrijf opleveren. Ongeacht de sector waarin uw bedrijf actief is, kunt u een echt goed ebook creëren, simpelweg door gebruik te maken van uw kennis en ervaring. Wanneer klanten zien dat u veel weet over het onderwerp, zullen ze uw diensten eerder gebruiken en voor uw producten betalen.

Bovendien kunt u een soort voorbeeld en maatstaf worden in uw vakgebied. Bij twijfel zullen ze op uw oordeel vertrouwen, omdat ze u onbewust als een autoriteit op een bepaald gebied beschouwen.

Zo’n oplossing kan niet alleen invloed hebben op de verkoop van uw huidige producten, maar kan ook de verkoop van de volgende ebooks beïnvloeden. U kunt zelfs een fase bereiken waarin uw ebooks bestsellers worden.

Zich onderscheiden van de concurrentie

Momenteel is het moeilijk om een tak van handel te vinden waar helemaal geen concurrentie is. Dat is de regel van de markt dat u moet leren hoe u de aandacht van uw klanten kunt trekken. Ebook kan u hierbij enorm helpen, vooral als uw concurrenten nog niet hebben besloten om hun boeken te creëren.

Profiteer van de kans – als u interessante en nuttige ebooks aanbiedt als de allereerste in uw branche, kunt u een autoriteit voor uw klanten worden. Ze zullen hun problemen oplossen op basis van uw mening. Als expert kunt u vertrouwen opbouwen in uw bedrijf en het assortiment.

Passief inkomen

Er is geen regel die stelt dat bedrijven ebooks gratis moeten aanbieden. U heeft zeker het recht om dat te doen, maar als u het gevoel heeft dat het creëren van een ebook veel van uw inspanning, kennis en toewijding heeft gekost, kunt u besluiten het te monetiseren. Zo’n ebooks kunnen een aanvullende bron van inkomen worden. Het hoeft niet uw belangrijkste bron van inkomen te zijn, maar het zal uw activiteit ondersteunen.

Eenvoudige creatie en distributie

Misschien heeft uw bedrijf al een blog. In dat geval hoeft u niet na te denken over het juiste onderwerp voor uw ebook, aangezien de keuze al is gemaakt – u kunt het onderwerp gebruiken dat verband houdt met de branche waarin u dagelijks actief bent. Hierdoor kunt u in uw ebook niet alleen nuttige kennis opnemen, maar ook uw ervaring – de ervaring die ze nergens anders zullen vinden.

Het creëren van een ebook is niet zo ingewikkeld als het lijkt. Er zijn veel tools beschikbaar op het internet, zowel gratis als betaald, die voor dit doel kunnen worden gebruikt. Veel platforms bieden ook gratis toegang tot hun diensten, waar u een eenvoudig ebook kunt maken met alleen gratis, basisfunctionaliteiten. Het bestand van uw ebook kan op uw website worden aangeboden of u kunt besluiten om het bij het bijbehorende ebook-verkoopplatform voor digitale producten te verkopen.

Redenen om een ebook voor uw bedrijf te schrijven – Samenvatting

Zoals u gemakkelijk kunt zien, zijn er veel redenen om een ebook te schrijven ter ondersteuning van uw bedrijf. Al deze redenen hebben hetzelfde doel – ze zijn gericht op het vergroten van het bewustzijn en het vertrouwen van uw potentiële klanten. U moet hen waarden bieden die niet verkrijgbaar zijn bij uw concurrentie. Het is zeer voordelig om de kansen te benutten die ontstaan met de publicatie van uw eigen bedrijfs-ebook.

Als u onze inhoud leuk vindt, sluit u dan aan bij onze drukke bijencommunity op Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest.

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

View all posts →

Martin Sparks

E-commerce enthousiast die constant op het internet rondzoekt om ervoor te zorgen dat hij geen belangrijke informatie over het starten en opschalen van winstgevende online winkels heeft gemist.

Share
Published by
Martin Sparks

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

2 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

2 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

2 weeks ago