10 Beste Hulpmiddelen voor Inhoudcreatie

Waarom heb je contentcreatietools nodig? Aantrekkelijke content is opvallend, formeel correct, kwalitatief en speelt in op de behoeften en interesses van het publiek op het moment van publicatie. Deze kenmerken moeten tegelijkertijd aanwezig zijn, zodat de auteur de kans krijgt om door de golf van informatie heen te breken die elke dag de lezers overspoelt. Dit is geen gemakkelijke taak, maar de beschikbare tools op de markt helpen je om je inspanningen te minimaliseren om de perfecte content te creëren. Bovendien zijn veel van deze tools gratis beschikbaar. Dus welke oplossingen moet elke copywriter kennen? Lees verder om erachter te komen!

Contentcreatietools – inhoudsopgave:

  1. Hoe schrijf je content? – richtlijnen voor het gebruik van tools in copywriting
  2. 10 Beste Contentcreatietools

Hoe schrijf je content? – richtlijnen voor het gebruik van tools in copywriting

De tools die we hier zullen bespreken verbeteren de effecten van het werk van een copywriter op verschillende niveaus – wat betreft de stilistische en spellingcorrectheid van de tekst, in relatie tot de gunstige positie in de zoekmachine dankzij het gebruik van de juiste zoekwoorden, en ook op het niveau van de visuals, die zo belangrijk zijn in het tijdperk van de beeldcultuur, die samen met de tekstlaag een samenhangend geheel moet vormen.

Zelfs de meest aantrekkelijke content zal niet positief worden ontvangen als de auteur zich niet aanpast aan het algoritme dat beslist over de zichtbaarheid ervan. Evenzo zal een sublieme opmaak of post-productie geen grove spelfouten en herhalingen verdoezelen, die afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van de tekst. Bovendien werpt slordig gemaakte graphics een schaduw over andere dimensies van de geleverde content.

Daarom, als je er zeker van wilt zijn dat je het meeste uit je werk haalt, en als je de inspanning tot een minimum wilt beperken zonder in te boeten op de kwaliteit van copywritingdiensten, moet je overwegen om beschikbare oplossingen te gebruiken. Ze zijn onmisbare assistenten van elke contentmaker, die de rollen van proeflezers, SEO-managers en grafisch ontwerpers combineren. Het gebruik ervan is ook een voordeel voor de klanten, die worden voorzien van volwaardige teksten, wat bijdraagt aan de stijging van de verkoop en het versterken van het imago van het bedrijf als professional in zijn branche.

10 Beste Contentcreatietools

  1. WordCounter.net
  2. Deze tool biedt multidimensionale tekstanalyse (aantal karakters en woorden, stijl, grammaticale fouten, plagiaat, zoekwoorden en hun dichtheid in de tekst, leestijd – in gedachten en hardop). Alleen beschikbaar in het Engels, maar zou niet moeilijk te gebruiken moeten zijn vanwege de duidelijke indeling.

  3. Language Tool
  4. Deze tool controleert en corrigeert de grammaticale structuur van een tekst geschreven in een van de Europese talen, maar ook in het Chinees, Japans en vele andere. Je kunt het gebruiken vanaf de website of via plug-ins voor Microsoft Office, Firefox of Google Chrome, onder andere. Language Tool is ook offline beschikbaar.

  5. Answer The Public
  6. Dit is een specifieke database van zoekwoorden, gepresenteerd in de vorm van visualisaties en tabellen, die verschijnen als reactie op gebruikersvragen. In dit geval nemen de geselecteerde zoekwoorden op basis van de automatische suggesties van Google de vorm aan van zogenaamde long-tails (uitgebreide zoekzinnen). De gratis reikwijdte van de service omvat een beperkt aantal zoekopdrachten binnen dezelfde dag.

  7. Google Trends
  8. Google Trends helpt de maker om in de huidige trends te komen en content te schrijven. Tegelijkertijd stelt deze tool de aggregatie van populaire zoekopdrachten mogelijk op basis van hun oorsprong of de taal waarin ze zijn geformuleerd.

  9. Ubersuggest
  10. Met deze tool kun je vertrouwd raken met de populariteit van bepaalde zoekzinnen door gerelateerde zoekwoorden te selecteren. Het is ook een manier om de acties van concurrenten te observeren en deze aan te passen aan je eigen behoeften. Ook in dit geval kan de data-analyse per regio worden uitgevoerd.

  11. Keyword Combination Tool
  12. Het is een generator van zoekzinnen die is gemaakt op basis van de door de gebruiker aangegeven woorden – hoofd- en aanvullende woorden. De resulterende zinnen nemen verschillende posities in de zoekresultaten in.

  13. Google Keyword Planner
  14. Dit is een andere tool gericht op het zoeken naar zoekwoorden. Een Google Ads-account is de enige vereiste om toegang te krijgen. Door het aan te maken, krijg je toegang tot zoekwoorden die zijn gewijd aan SEO of Google Ads-campagnes, informatie over hun seizoensgebondenheid en toepasbare tarieven. De op deze manier verkregen gegevens worden gebruikt voor betaalde advertenties.

  15. Canva
  16. Met Canva kun je allerlei soorten graphics, infographics en diagrammen maken. Het biedt ook functionaliteiten zoals foto-editing, beschikbaarheid van verschillende soorten vormen, kaders en sjablonen, die zijn gewijd aan verschillende platforms en doeleinden (banner, poster, uitnodiging, enz.).

  17. Remove.bg
  18. Deze tool stelt je in staat om de achtergrond van individuele graphics te verwijderen. Zo creëert het de mogelijkheid om originele collages, originele composities en duidelijkere vormen te maken.

  19. Pixabay
  20. Het is een bank van gratis afbeeldingen, beschikbaar gesteld onder de Creative Commons Zero-licentie (overdracht naar het publieke domein). Je kunt veel hoogwaardige afbeeldingen vinden die kunnen worden gezocht op basis van zoekwoorden in het Engels.

Lees ook: Storytelling in marketing – de belangrijkste regels

Als je in contact wilt blijven, sluit je dan aan bij onze Facebook-gemeenschap!

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

View all posts →

Laura Green

Er is waarschijnlijk geen enkel socialmediakanaal of -tactiek waar Laura niet zelfverzekerd over is. Of het nu gaat om het meedoen aan de nieuwste TikTok-trend, het lanceren van een Pinterest-campagne of het live-streamen op YouTube - deze Social Media Ninja heeft het allemaal gedaan.

Share
Published by
Laura Green

Recent Posts

De rol van AI in contentmoderatie | AI in business #129

Bedrijven worstelen met het beheren van een enorme hoeveelheid inhoud die online wordt gepubliceerd, van…

2 weeks ago

Sentimentanalyse met AI. Hoe helpt het om verandering in bedrijven te stimuleren? | AI in het bedrijfsleven #128

In het tijdperk van digitale transformatie hebben bedrijven toegang tot een ongekende hoeveelheid gegevens over…

2 weeks ago

Beste AI-transcriptietools. Hoe lange opnames om te zetten in beknopte samenvattingen? | AI in het bedrijfsleven #127

Wist je dat je de essentie van een meeruurs opname van een vergadering of gesprek…

2 weeks ago

AI video-generatie. Nieuwe horizonten in videoinhoudproductie voor bedrijven | AI in het bedrijfsleven #126

Stel je een wereld voor waarin jouw bedrijf boeiende, gepersonaliseerde video's kan maken voor elke…

3 weeks ago

LLMOps, of hoe taalmodellen effectief te beheren in een organisatie | AI in het bedrijfsleven #125

Om het potentieel van grote taalmodellen (LLM's) volledig te benutten, moeten bedrijven een effectieve aanpak…

3 weeks ago

Automatisering of augmentatie? Twee benaderingen van AI in een bedrijf | AI in het bedrijfsleven #124

In 2018 was Unilever al begonnen aan een bewuste reis om automatisering en augmentatie in…

3 weeks ago